IT-support till Bonnier News i Stockholm

Rekryterare
Bonnier News
Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 25 februari 2019
Stängs
den 26 mars 2019
Ref:
D0D8EDA0-3CF7-43D9-89C8-B6D2E223F113
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Serviceminded IT-support till Bonnier News i Stockholm

Är du personen som kollegorna kommer till med frågor om IT? Trivs du i den rollen och vill ta det ett steg till? Nu söker Bonnier News i Stockholm en kollega som ska stärka upp deras Helpdesk. Du får genom detta en möjlighet att delta i att leda den digitala utvecklingen inom företaget. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här erbjuds du en roll i ett framåtlutat företag som ständigt utvecklas, du blir också en del av en grupp som stöttar och utvecklar varandra. Bonnier News har också en mycket god företagskultur med god sammanhållning präglat av hjälpsamhet och stöttande kollegor.Du kommer inledningsvis få en gedigen introduktion där du kommer att få gå parallellt med en kollega, för att sedan fasas in i arbetet och självständigt ansvara för dina support-ärenden.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du arbetar i nära kontakt med journalister samt redaktörer, och supporten sker huvudsakligen på plats men vissa moment hanteras över mail eller telefon. Arbetet sker främst i Mac OSX-miljö, men även andra miljöer kan förekomma. I rollen kommer du också jobba nära driften och ha kontakt med Bonniers andra supportteam i andra städer.

I rollen som IT-support kommer du bland annat:

 

  • Bistå kollegor på Bonnier News med hjälp kring IT-frågor
  • Utföra installationer och även felsöka vid behov
  • Övrig administration som tillhör IT-support

 


ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du tillhör IT-avdelningen som består av 23 personer och tillsammans ansvarar ni för användarsupporten internt.

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer därför vara anställd av TNG men arbeta ute hos Bonnier News. Uppdraget kommer att vara på heltid med start så snart som möjligt efter överenskommelse, och pågå till slutet av september med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till Bonnier News.

Arbetstiden schemaläggs med intervaller om 5 veckor. Generellt är arbetstiden 8-17 men man kommer under en sådan intervall arbeta en vecka 5-17 och en helg 5-17.

VEM ÄR DU?

För att vara aktuell för denna tjänst har du:

 

 

 

  • erfarenhet från en liknande roll som IT-servicedesk
  • goda kunskaper i Mac OSX
  • goda kunskaper i svenska både i tal som i skrift


Har du arbetat med Active Directory, G-Suite och/eller Adobepaketet är det meriterande.

Som person ser vi att du är kommunikativ då du kommer att stötta och hjälpa kollegor som huvudsaklig uppgift. Du kommer att arbeta nära journalister och redaktörer som arbetar mot tighta deadlines vilket gör att snabbhet och precision är viktigt. Du bör också vara positiv och nyfiken för att på bästa sätt kunna förstå kollegornas problem och hitta lösningar för dessa. Då du arbetar nära dina medarbetare ska du trivas att arbeta i grupp och stötta dina kollegor framåt.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.