Software Asset Manager till vår teknikenhet

Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 5 mars 2019
Stängs
den 31 mars 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Teknikenheten jobbar med en teknisk miljö som kräver ständig övervakning, förändring och utveckling. Vi söker nu en kunnig och erfaren SAM som vill jobba med våra programvarutillgångar under hela livscykeln.

Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-03-31

Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Tillsammans gör vi skillnad – för ett säkert Sverige.

Ditt uppdrag

Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära livscykelhantering och dokumentation av immateriella tillgångar (licensnycklar, programvara, downloads m.m.). Du ska i huvudsak strukturera mjukvarutillgångar och effektivisera SAM-processer och rutiner för inventering och spårning av programvara och licenser. Du kommer även ansvara för avtalshantering med leverantörer och agera rådgivande gällande inköp och uppdateringar.

Du kommer ha ett nära samarbete med vår andra SAM, våra HAM-ansvariga, förvaltningsledare, medarbetare på it-driften, inköpsfunktionen och jurister.

Du tillhör teknikenheten som ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen bedriver myndighetsgemensam verksamhet inom områdena ekonomi, fastighet och service, HR, kommunikation och teknik.

Din kompetens

För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet av arbete inom Software Asset Management-området och mycket god kunskap om olika licensmodeller. Du har fullgjord gymnasieexamen och gärna en eftergymnasial utbildning eller högskoleexamen inom it. Vidare har du en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har certifiering i ITAM, SAM, HAM eller motsvarande samt om du har vana av att tolka slutanvändaravtal (EULA) på både svenska och engelska.

Dina egenskaper

I denna roll är det viktigt att du är initiativrik, drivande och självgående. Du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta för att kunna hålla koll på många parallella processer och uppgifter. Vidare är du ödmjuk, lyhörd och kommunikativ och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen.

Vi har cirka 1 400 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, ”Ett säkert Sverige”, för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet.
Om Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisen värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten, och vi eftersträvar en jämn könsfördelning.

Preliminär anställningsstart 1 oktober 2019.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 78. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Ansökan

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.

Ansökan sker via vår hemsida och ska ha kommit in senast 2019-03-31

Ansök här

Liknande jobb

Liknande jobb