IT - Support till Strabag i Stockholm

Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 7 mars 2019
Stängs
den 3 maj 2019
Ref:
EE449C21-A843-4838-B18B-FEE5D84C7D41
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Strabag söker IT - tekniker till deras dotterbolag Strabag BRVZ AB i Stockholm, läs vidare och sök redan idag!

Är du redo för nästa steg som IT-tekniker, trivs du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och vill fortsätta avancera inom ditt kompetensområde - då är detta jobbet för dig! Nu söker Strabag Sverige AB en IT-tekniker till deras dotterbolag Strabag BRVZ AB i Stockholm. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Strabag Sverige AB är en del av den stora Strabagkoncernen som består av över 73.000 medarbetare. Strabag BRVZ AB som är ett dotterbolag till denna stora internationella koncern ska nu förstärka sitt team inom IT-support, och du har chansen att bli deras nya medarbetare. Du blir en del av ett familjärt och internationellt team med god sammanhållning trots att en del av dina kollegor sitter i Danmark, Österrike eller Tyskland . Service värderas högt och du kommer få fortlöpande utbildning inom flertalet områden. Rollen som IT-support erbjuder en bredd i arbetsuppgifterna och du kommer få arbeta med både mjuk- samt hårdvara, främst på kontoret men också direkt onsite.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer i huvudsak arbeta med nedanstående arbetsuppgifter:

 

  • Agera lokal användarsupport på kontoret till användarna på de olika tillhörande bolagen.
  • Hantera inkommande beställningar av hård- och mjukvara.
  • Agera lokal Onsite-support på projekten i Stockholmsregionen.
  • Montera routrar, switchar, brandväggar och annan enklare hopkoppling av kablage.
  • Konfigurera 4G för routrar på byggarbetsplatser.
  • Fjärrinstallera programvara via SCCM.

 


Du kommer utöver ovanstående punkter agera allmän användarsupport via telefon, mejl och TeamViewer. Du kommer också hantera behörigheter i mappar på filservern och ha kontakt med dina IT-kollegor i Österrike eller Tyskland för problemlösning

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Du kommer att sitta i Solna tillsammans med dina kollegor på supportavdelningen. Tjänsten är till att börja med en konsultlösning på minst 6 månader med anställning hos TNG, men behovet är långsiktigt och det finns goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Arbetstiderna är 07.30-16.30 måndag-torsdag och 07.30-14.00 på fredagar. Du rapporterar till enhetschefen för IT-support.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har:

 

 

 

  • Erfarenhet av support inom hård- samt mjukvara.
  • Erfarenhet inom konfiguration och installation.
  • Kunskaper inom nätverk - främst routrar och switchar.
  • Erfarenhet av support inom Outlook, Windows och Office365.
  • Körkort B.
  • Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift.

 


Utöver den kunskap/erfarenhet som nämns ovan lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i denna roll ser vi att du har en stark social kompetens samt pedagogisk förmåga då din roll går ut på att kommunicera och hjälpa personer i din omgivning via telefon, mejl och direkt på plats. Det är också av stor vikt att du gillar problemlösning och motiveras av att arbeta samt utvecklas i en supportfunktion.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.