Servicedesktekniker till konsultuppdrag

Rekryterare
TNG Group AB
Plats
Skåne län, Malmö
Lön
Fast lön
Annonserat
den 21 mars 2019
Stängs
den 21 mars 2019
Ref:
B257E8E9-BEF6-497F-87EA-0911B24371A4
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Är du i början av din IT-karriär och söker en utmaning inom IT-support? Sök detta uppdrag hos ett välkänt IT-företag i Malmö!

Nu söker vid dig som gillar att arbeta med människor och att hjälpa dem i sitt vardagliga arbete. Hos vår kund kommer du få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknik och service på ett av världens mest kända IT-företag. Är du redo för en ny utmaning? Välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här kommer du bli en viktig del i en spännande och växande organisation. Du kommer att arbeta i en snabbrörlig miljö och leverera förstklassig support. Det är ett konsultuppdrag via TNG IT Digital, där du kommer arbeta hos vår kund och ge support på plats. Ett roligt uppdrag för dig som är både teknik-och serviceintresserad och tycker om att arbeta med allt från servicedesk och onsite-teknikeruppdrag till incidenthantering.

Du kommer också att få möjlighet att kunna öka din efterfrågan på arbetsmarknad i framtiden, då du kommer få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknik och service.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Med Malmö som utgångspunkt kommer du att jobba mot hela Skåne.I detta uppdrag kommer du att få en viktig roll inom onsite/servicedesk support. Du kommer att arbeta konsultativt, kundnära och interagera med användare med varierad teknisk kompetens.

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Arbetsuppgifterna varierar, men kan exempelvis innefatta:

 

  • Support av användare.
  • Registrering i ärendehanteringssystem.
  • Självständigt felsöka och lösa tekniska problem kopplade till datorer och kringutrustning.
  • Support inom Microsofts operativsystem (klient och server), Internet Explorer, MS Office, Active Directory, nätverk etc.


VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort IT-intresse, ett konsultativt förhållningssätt, vara serviceorienterad och trivas med många kontaktytor. Vi söker dig som har arbetat med support inom IT-branschen tidigare, eller har en eftergymnasial utbildning inom IT. Vi ser gärna att du har kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD). Vidare värdesätter vi erfarenhet av metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning (t ex. Microsofts operativsystem, Internet Explorer, Microsoft Office, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning.) Goda PC-kunskaper, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsofts operativsystem inom både klient och server värdesätts. Erfarenheter inom ITIL är meriterande. Då du kommer att arbeta i en kundnära roll behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är till hjälp i denna roll.

Vi söker dig som är kommunikativ och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi tror vidare att du får energi av och motiveras av att lösa kluriga problem och trivs i en roll där du får använda din logiska förmåga.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.