Scania

Assistent/sekreterare Autonomous Development

Rekryterare
Scania
Plats
Sodertalje, Stockholm
Annonserat
den 5 april 2019
Stängs
den 5 april 2019
Ref:
20191165
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du vara med på resan mot självkörande fordon? Vill du hjälpa oss att skapa en kreativ och effektiv miljö där vi tillsammans leder avdelningen mot framtida utmaningar? Avdelningen Autonomous Development är en växande organisation med idag ca 200 anställda. Vi ansvarar för utvecklingen av självkörande fordon, en mycket spännande resa där det kommer att hända många spännande saker framöver.

Vår avdelningsassistent går vidare till ny befattning inom Scania och vi söker nu en efterträdare.

Dina arbetsuppgifter

Som avdelningsassistent kommer du att ha ett stort administrativt ansvar och du kommer att arbeta nära avdelningschefen och stötta i det dagliga arbetet. Genom att självständigt planera chefskalender, förbereda möten och liknande ligger du hela tiden steget före.

Du deltar aktivt i avdelningens ledningsgrupp och ansvarar för avdelningens årskalender och har en helhetsbild. Du bokar avdelningsmöten, chefsmöten etc och ansvarar för förberedelser och genomförande tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen.

Vidare har du en samordnande roll för avdelningens assistenter, och ni jobbar nära med förbättringsarbete och med att utveckla administrativa rutiner.

Du ansvarar också för administrativ support (registrering av nyanställda, behörigheter, inköp, fakturor etc) till två sektioner(totalt ca 60 personer).

Din roll har många kontaktytor och arbetet bedrivs självständigt och i team.

Din profil

Som avdelningsassistent har du varierande arbetsuppgifter och kan driva flera parallella aktiviteter. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av sekreterar-/administrativt arbete; du ska känna dig trygg och bekväm i rollen.

Du trivs i en roll som är föränderlig och som ställer stora krav på flexibilitet, samt gillar att arbeta med människor i en teknisk miljö.

Du är en kreativ problemlösare med god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då vi har många internationella medarbetare.

Du är strukturerad, organiserad och klarar av att jobba under tidspress, då tempot tidvis är högt. Ett gott ordningssinne, god samarbetsförmåga samt en genuin känsla för service är också viktiga personliga egenskaper.

Naturligtvis arbetar du obehindrat i Office 365 och annan modern teknisk utrustning.

För ytterligare information, kontakta

Lars-Gunnar Hedström, avdelningschef, tel 08-553 83355 eller

Birgitta Stenberg, avdelningsassistent, 08-553 53633

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Liknande jobb

Liknande jobb