Polismyndigheten

Vill du jobba i en av Sveriges mest spännande Servicedesk – den inom Polisens IT

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 17 april 2019
Stängs
den 8 maj 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsplatsbeskrivning

Är du en kommunikativ person med stort driv? Vill du arbeta med rutiner och arbetssätt där du kan göra skillnad på riktigt? Har du ett brinnande intresse för teknik och älskar ordning och reda? Då kan vi ha jobbet för dig!

Som medarbetare på Servicedesk kommer du i kontakt med flertalet av de system som poliserna använder dygnet runt och skapar förutsättningar så att de kan utföra sina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt på din förmåga att koordinera, samarbeta och kommunicera. Du säkerställer tillsammans med fler kunskapsansvariga att It-kundservice har rätt förutsättningar för att kunna ge förstklassig support till polisens medarbetare.

Polisens It-avdelning har ca 800 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

Som Kunskapsansvarig ansvarar du tillsammans med fler kunskapsansvariga för:

informationsspridning
rutiner och arbetsätt
introduktion av nyanställda. 
 
Som person tycker du om att ta ansvar och räds inte för nya utmaningar det snarare motiverar dig. Du driver förändringar och rutinarbete vidare i ambitionen att ständigt förbättra. Du är strukturerad, noggrann, prestigelös, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.

Du kommer att arbeta nära Servicedesk, Applikationssupport, Behörighetscenter, It-beställningar, teknikgrupper, produktgrupper och andra delar av It-avdelningen. Du kommer att agera kontaktpunkt för information och föra den vidare. Du kommer att representera It-kundservice i möten och nätverkande inom It-avdelningen.

Du kommer att sätta upp rutiner för system och applikationer, utföra löpande revision av rutiner och dokumentation, ta emot och ge information gällande systemförändringar och uppgraderingar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning
  • Goda baskunskaper inom IT
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
     

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av upprättande av rutiner och arbetssätt inom Servicedesk
  • Erfarenhet av ITIL Foundation certifierad och/eller ha erfarenhet av likvärdigt
  • Erfarenhet av publiceringsverktyg
     

PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du:

Självgående och kan arbeta självständigt under eget ansvar med ett stort mått av analysförmåga och noggrannhet. Du är socialt begåvad med förmåga att bygga relationer och har ett serviceorienterat förhållningssätt. Vidare är du flexibel och kan identifiera, analysera och åtgärda problem, både av teknisk karaktär såväl som administrativ.

Andra egenskaper som vi uppskattar är om du är stresstålig, prestigelös, strukturerad och tydlig samt har god förmåga att arbeta både enskilt och i grupp. Vidare krävs god helhetssyn och god förmåga att kommunicera med olika intressenter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Marita Rendert 010-56 37037 / marita.rendert@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Elin Melkersson, 072-221 92 71 / Elin.Melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Övrig information

Anställningen

Arbetsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid / Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till (t.ex.) jobb.na@polisen.se senast den 8/5 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A206.375/2019  i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A206.375/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Liknande jobb

Liknande jobb