Polismyndigheten

Samordnare till IT-avdelningen, Leverans och support, med placering i Göteborg

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Göteborg (Kommun), Västra Götaland
Annonserat
den 18 april 2019
Stängs
den 6 maj 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har cirka 800 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 30 000 medarbetare.

Din nya arbetsplats

Enheten Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Lokala servicekontor återfinns på 29 orter i våra tre sektioner Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi hanterar all användarutrustning såsom pc, radio, skrivare, kringutrustning, kommunikation, telefoni, mobiltelefon och audio/videokonferens.

Vi söker nu IT-samordnare till sektionen Syd/Öst/Väst med hela Region Väst som ansvarsområde och där placeringen är i Göteborg

Arbetsbeskrivning

I rollen som IT-samordnare kommer du att ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter det vill säga, övriga IT-avdelningen, verksamheten samt gentemot externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckats med detta kommer du behöva arbeta tätt tillsammans med våra gruppchefer och tekniker.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
  • tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-relaterade projekt
  • erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär, gärna inom någon form av IT-teknik
  • övergripande kunskap om IT-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, serverhallsdrift, reservkraft/UPS:er
  • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
  • B-körkort och har vana att köra bil

Du måste behärska svenska väl, både i tal och skrift

Meriterande

Det är meriterande om du har:

 

  • kunskaper om Polismyndighetens organisation
  • vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande system
  • kunskap om telefoni/mobiltelefoni
  • kunskaper om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
  • kunskap om digitala lås och larm
  • har erfarenhet som säljare inom teknikområdet
  • har kunskap om eller intresse för teletekniska lösningar
  • har en vana att jobba agilt och har jobbat med någon form av processtyrning

 
Personliga egenskaper

Vi söker dig med stor personlig drivkraft, och som är van att på egen hand ta dig an komplexa arbetsuppgifter där förutsättningarna inte alltid är helt klarlagda. Du bör även vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna göra det på egen hand och ibland via utbildningar. Vi tror vidare att du:

 

  • har förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll
  • har en mycket god samarbetsförmåga och är en god lagspelare
  • har pedagogisk förmåga
  • har en positiv inställning till människor och arbete
  • är engagerad och pålitlig
  • har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt
     

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Marie Frödell, tfn 010-5656913 / Marie.Frodell@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Elin Melkersson, 072-221 92 71 / Elin.Melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till (t.ex.) jobb.na@polisen.se senast den 6/5 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A197.294/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A197.294/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansök via e-post

Liknande jobb

Liknande jobb