IT-support - servicetekniker till first line

Rekryterare
TNG Group AB
Plats
Västra Götalands län, Göteborg
Lön
Fast lön
Annonserat
den 24 april 2019
Stängs
den 25 maj 2019
Ref:
315680CE-FE51-410F-BEB5-38C408935887
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Vill du kombinera service med din fallenhet för IT? Nu söker vi dig som vill jobba med first line-support i Göteborg!

I rollen som servicetekniker inom IT Support har du en viktig roll hos våra kunder. Du kommer att ge teknisk support via telefon och mail till olika kunder/användare, ibland förekommer även support on-site. Här har du möjligheten att kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service.

Nu söker vi dig som vill jobba med IT-support för kommande uppdrag i Göteborg med omnejd! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som servicetekniker inom IT-Support och konsult via TNG IT Digital får du möjlighet att skaffa dig mycket erfarenhet på kort tid. Bra att också veta är att vi är en del av TNG och ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna som servicetekniker inom IT-support kan variera beroende på företag och konsultuppdrag, men bland annat kan du få arbeta med:

 

  • Registrering av nya användare i Active Directory
  • Behörighetsadministration
  • Felsökning i Windows OS och Microsoft Office
  • Lösa enklare nätverksproblem


ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Som IT-support har du en viktig roll hos våra kundföretag där du bidrar med service och ditt sinne för teknisk problemlösning. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet via telefon, mail samt ärendehanteringssystem och din uppgift blir att utreda och lösa dem. Du kommer främst arbeta inom first line support men ibland förekommer även support on-site och i second line.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har viss erfarenhet från teknisk support inom IT, exempelvis helpdesk eller servicedesk och gärna över telefon och mail.

Du har kunskaper inom:

 

 

  • Hårdvara och mjukvara generellt
  • Windows OS
  • Microsoft Office
  • Svenska och engelska, både i tal och skrift, för effektiv kommunikation med användarna.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange eller Citrix samt utbildning inom IT.


För att vara framgångsrik i rollen är det bra om du är tålmodig och pedagogisk, då jobbet innebär att hjälpa användare med olika stora IT-kunskaper. Du bör ha ett strukturerat arbetssätt för att hålla kunna ordning på de olika ärendena och återkoppla med svar i tid.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.