IT-supporttekniker

Plats
Uppsala (Län)
Annonserat
den 27 juni 2019
Stängs
den 11 augusti 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Läkemedelsverkets uppdrag är att se till att läkemedel och övriga produkter inom ansvarsområdet är säkra, effektiva och av god kvalitet. Det är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö.

Det här är IT på Läkemedelsverket
Vår enhet består av ett sjuttiotal medarbetare med helhetsansvar för att utveckla, förvalta och supporta myndighetens IT-system.

  • Vi bidrar till folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.
  • Vi samarbetar med användarna för att utveckla verksamheten och skapa IT-stöd som gör nytta.
  • Vi deltar i hela livscykeln från idé, arkitektur & design, utveckling, test & driftsättning, förvaltning & incidenthantering och användarstöd.
  • Vi utvecklar kontinuerligt arbetssätt, teknik, verktyg och hur vi samarbetar i team för att på bästa sätt leverera.

Läkemedelsverket har hundratalet affärsapplikationer och en löpande projektportfölj på 15-20 parallella projekt och förstudier. Just nu växlar vi upp och befinner oss i en spännande utvecklingsfas med nya arbetssätt och stora förändringar i systemlandskapet där nya tekniska plattformar ersätter de gamla och där vi jobbar tätt tillsammans med kärnverksamheten för att möta framtida behov. Genom digitalisering skapar vi bättre förutsättningar för Läkemedelsverket att vara en ledande kraft för bättre hälsa.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du tillsammans med fem kollegor att ta emot, felsöka och åtgärda problem som Läkemedelsverkets anställda har med sin IT-miljö. Du kommer att få jobba brett med många uppgifter, i helpdesk med första linjens support, som tekniker i klientmiljön med installationer och felsökning i andra linjens support och som objektspecialist inom vissa applikationer med tredje linjens support. Arbetet innebär många kontakter med kunder och med de övriga delarna av IT-verksamheten på Läkemedelsverket.

Utbildning och erfarenhet
Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom IT området samt:

  • Mycket goda kunskaper och minst 3 års erfarenhet av IT-supportarbete i en Microsoft miljö
  • Mycket goda kunskaper om Microsoft Windows operativsystem och Office produkter
  • Erfarenhet av strukturerat arbete med ärendehantering och ITIL
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

  • Kunskap om hård- och mjukvara kopplad till labbinstrument
  • Kunskap om AV-teknik och Videokonferensutrustning
  • Erfarenhet av Adobes produkter för bild och dokumenthantering
  • Erfarenhet av Microsoft System Center Configuration Manager
  • Erfarenhet av arbete i Marval ärendehanteringssystem
  • Arbetat i en större verksamhet (gärna offentlig)

Personliga egenskaper
IT-support handlar mycket om människor och vi tror att du är en öppen, engagerad och ödmjuk person som har stor förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är prestigelös, delar gärna med dig av din kunskap och bidrar aktivt till verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete genom din kunskap om IT. Du är kvalitetsmedveten, gillar bra struktur och kan dokumentera handhavande och lösningar på problem både för kollegor och för slutanvändare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Sista ansökningsdag: 2019-08-11
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Snarast
Enhet: IT-enheten
Diarienummer: 2.4.1-2019-051097

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta IT-driftchef Bo Sarling (fram till 6/7) eller mina kollegor Kellie Russell (7-18/7 och 22/7), Petrine Herbai (18-19/7), Pelle Persson (23-26/7) samt Andreas Wiberg (29/7 - 9/8). Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Ulf Olsson, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se
 
Välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb