CGI

Supporttekniker, CGI Service Desk

Rekryterare
CGI
Plats
Bromölla, Skåne , Sweden
Annonserat
den 15 augusti 2019
Stängs
den 14 oktober 2019
Ref:
J0419-2222
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

CGI leder digitaliseringen av Sverige och är en världsledare på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. Just nu söker vi en supporttekniker till vårt team i Bromölla. Vill du arbeta i en omväxlande miljö tillsammans med härliga kollegor? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Dina framtida arbetsuppgifter

Som supporttekniker är din uppgift att ge förstklassig 1st line support och felavhjälpning till våra kunder. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet och din uppgift blir att utreda och lösa problem. Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för användare och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Då rollen innebär mycket kommunikation med kunder över olika kanaler så som telefon, chatt och e-mail krävs att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket (tal och skrift). Övriga språk, speciellt de nordiska ses som mycket meriterande.

För att lyckas i rollen krävs att du har goda kunskaper inom Windows (7/8/10) samt Active Directory. Du har utbildning inom IT (på gymnasie- eller högskolenivå) eller tidigare erfarenhet av arbete i 1st line support. Vi ser även att du har kunskap inom ett eller flera av följande områden:
• Microsoft Operativsystem, klient & server
• Active Directory
• Exchange
• Office 365
• Nätverk

ÖVRIGT:
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2019-10-14.

Placeringsort är Bromölla.

För mer information, kontakta gärna:
Linda Alesol (Manager Service Desk), 0702-94 51 02
eller
Josefine Andersson (Manager, End User Services), 070-399 9768

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb