IT-supporttekniker

Förfaller i dag

Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 3 september 2019
Stängs
den 22 september 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Om tjänsten

Som IT-Supporttekniker inom Stockholms Sjukhem kommer du att ha en central och viktig roll nära kärnverksamheten.  Du kommer att ingå i IT-enheten som i dagsläget består av 12 personer. Enheten har ett helhetsansvar för IT och Telekom inom Stockholms Sjukhem, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Digitaliseringen ställer allt större krav på verksamheten och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Här finns stora möjligheter att utvecklas och du får möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring.

Du supporterar alla våra användare. Stockholms Sjukhems IT-miljö bestående av bland annat datorklienter, telefoni, servrar, skrivare, nätverk och videokonferens. Huvudfokus kommer att ligga på att ge verksamhetens användare snabb och professionell support med hög kvalité. Du kommer att vara placerad i våra verksamheter både på Kungsholmen och i Bromma. Du kommer även att jobba med kommunikations- och administratörsfrågor då det i rollen t.ex. ingår att skriva dokumentation och manualer.

Kompetenskrav

Utbildning och erfarenhet:
• Högskoleutbildning eller KY/Gymnasium med inriktning mot IT 
• Minst 5 års erfarenhet av teknisk IT-support i en större organisation eller verksamhet

För att passa i denna roll ser vi att du behöver ha flera års erfarenhet av IT-arbetsplats, IT-infrastruktur, incidenthantering, ärendehantering och ITIL. Du behöver vidare ha erfarenhet och mycket goda kunskaper inom:   
• Datorklienter, telefoni, servrar, skrivare, nätverk, videokonferens och
• Installation och felsökning av hårdvara och mjukvara
• Windows operativsystem och Office365
• Active Directory
• Användaradministration
• Klienthantering via fjärranslutning
• Ärendehantering
• Intunes
• Applikationspaketering 
• Licenshantering
• Dokumentation och administration
• Utveckling av rutiner och processer samt tjänstekatalog

Personliga egenskaper
• Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem
• Du är lugn, stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer
• Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla dina åtaganden
• Du förstår vikten av kommunikation

Arbetet kräver att du är serviceinriktad, pedagogisk, noggrann och strukturerad. Du är analytiskt lagd och har förmågan att motivera och lära andra. Vidare behöver du god förmåga och vana att formulera dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor

Tillsvidareanställning med 100% tjänstgöringsgrad. Tillträde och lön efter överenskommelse.
Arbetstider vardagar 07.30 – 16.00 (30 min lunch)

Processen

Urval och intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan snarast eller senast 2019-09-22!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktperson
Önskas ytterligare information om tjänsten, kontakta Carin Åsen IT-chef, på telefonnummer 08-122 89 105

Stockholms Sjukhem är en idéburen vårdgivare grundad 1867. Vi erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), geriatrisk vård, palliativ vård, rehabilitering och äldreomsorg. Stockholms Sjukhems verksamhet finns både i egna lokaler på Kungsholmen och på Bromma sjukhus. Vi har även en egen forskningsenhet. Stockholms Sjukhem har cirka 1 300 anställda. Stockholms Sjukhem är en stiftelse som drivs utan vinstsyfte och vi är medlemmar i Famna - Riksorganisationen för idéburen välfärd.

Liknande jobb

Liknande jobb