Kundansvarig IT-koordinator / IT-support till ATEA

Rekryterare
Atea
Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 27 september 2019
Stängs
den 28 oktober 2019
Ref:
675837A8-0A04-469A-A058-C6E6D181D6D0
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Till ATEA söker vi dig som vill jobba i en bred roll både med teknisk IT-support och ansvara för dina egna företagskunder.

Som IT-koordinator på ATEA kommer du att bli en del av ett engagerat FastTrack Team där du får ansvara över din egna kundportfölj. Du får jobba med att introducera företagskunderna i Office 365, EMS och Windows 10, samt följa upp och utbilda vid nya uppdateringar. En perfekt tjänst för dig som vill jobba i en IT- och affärsnära roll där du tillsammans med dina kollegor levererar förstklassig IT och teknisk rådgivning!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här får du möjligheten att bli en del av ATEA FastTrack Center, ett team som via digitala möten hjälper ATEAs företagskunderna över hela världen att få ut det bästa ur Microsoft 365 och Windows 10. Du kommer att få ta mycket eget ansvar och innovativa idéer välkomnas av ATEA.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som IT-koordinator inom FastTrack kommer du bland annat attbistå med

  • Workshops
  • Demos
  • Rådgivning i olika verktyg bland annat Office365, Exchange Online, EMS, Microsoft Teams och Skype for Business Online
  • Ansvara för kundernas on-boarding, uppföljning och utbildning när uppdateringar sker i Office 365
  • Kundkommunikation via digitala möten


ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att bli en del av ett team på 6 personer som tillsammans jobbar med FastTrack. Konsultuppdraget är på heltid och förväntas starta omgående, eller enligt överenskommelse. Uppdraget är initialt på 6 månader och för rätt person finns möjlighet till förlängning eller överrekrytering. ATEA sitter i fina lokaler i Kista.

VEM ÄR DU?

Till denna tjänst söker vi dig som vill jobba i en kundnära roll med hög servicekänsla.Här trivs du som är pedagogiskt lagd och känner lätthet inför att bemöta andras problem och hjälpa dem på vägen.Då du kommer att ha kontakt med både svenska och internationella kunder är det viktigt att du både talar och skriver svenska och engelska.

Vi tror att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom IT eller liknande. Du har tidigare jobbat i en helpdesk där du fått kunskap inomOffice 365, Teams, EMS och Windows 10.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

 

Liknande jobb

Liknande jobb