Tech Lead till Telia ACE Knowledge, Stockholm

2 dagar kvar

Rekryterare
Telia
Plats
Solna (Kommun), Stockholm
Annonserat
den 17 oktober 2019
Stängs
den 17 november 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du vara delaktig i utvecklingen av framtidens sömlösa kundmöte genom spännande produkter i nya teknologier? Är du en erfaren utvecklare med ledarerfarenhet som vill vara med och leda ett utvecklingsteam på resan mot att erbjuda framtidens bästa kundmöte?

Då är detta rollen för dig!

Om tjänsten
Som Tech Lead kommer du att tillhöra ett mindre produkthus inom Teliakoncernen som arbetar med utveckling av smarta kunskapsbas-plattformar. Produkthuset är sprunget ur bolaget Humany som under åren utvecklat en AI- och datadriven kunskapsbas-plattform med tillämpningar inom området automatiserad kundsupport och som idag används av många välkända, ledande företag i Norden. En del av denna plattform, där också denna tjänst har sitt fokus, består i smarta chatbottar som börjar bli en viktig del i arbetet att erbjuda självbetjäningstjänster i kundmötet. Humany köptes upp av Telia för cirka två år sedan och man kan genom förvärvet idag erbjuda kunderna hela sviten av verktyg för det sömlösa kundmötet. Teamet består av femton medarbetare varav tio av dessa arbetar i utvecklingsteamet. Idag är man en snabbfotad framåtriktad enhet med starka resurser i ryggen som ska fortsätta utveckla användarvänliga produkter till marknaden.

I rollen som Tech Lead blir din huvudsakliga uppgift att säkerställa ett välfungerande och funktionellt utvecklingsteam. Detta gör du dels genom en nära dialog med dina medarbetare samtidigt som du är länken mellan ditt team och motsvarande roller inom andra produkthus som ingår i Telias erbjudande för framtidens kundmöte, Telia ACE. Som en del av utvecklingsteamet kommer du uppleva att du ges goda möjligheter att påverka utvecklingen av produkten.

Tjänsten är placerad på Telias huvudkontor i Solna med direkt närhet till kommunikationer, träning och trevliga lunchrestauranger. Telia arbetar sedan en tid tillbaka aktivitetsbaserat och satsar stort på att vara en modern arbetsplats avseende alltifrån tekniska lösningar till mycket förmånliga anställningsvillkor som främjar en god balans mellan arbete och fritid.

I tjänsten ingår resor med jämna mellanrum.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har flerårig erfarenhet av C#, .NET Framework och JavaScript. Du har också dokumenterad ledarerfarenhet sedan tidigare där det viktiga är att du kan påvisa att du med framgång har utvecklat och lett ett utvecklingsteam.

Vi vill också att du är bekant med principer kring:

• Continuous integration
• Practices and patterns (utvecklarbakgrund är viktigt)
• Structured design

Vi ser det meriterande om du är bekant med följande:

• Azure, AWS eller liknande
• .NET Core
• Kubernetes, Docker
• Bash, Powershell eller något annat script-språk
• AngularJs
• NodeJs

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker efter dig som är en naturlig ledare och som har en förståelse och respekt för en grupps olika individer, men som även har förmåga att skapa en teamkänsla och gemenskap. Du är en beslutsfattare som involverar ditt team i detta. Vidare letar vi efter dig som har ett helikopterperspektiv samt har en förmåga att planera, leverera och i slutändan leverera med hög kvalité.

Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Telia med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: tech lead, IT, utvecklare, team lead, teknik, AI

Om Telia Ace
MAKING CONVERSATIONS FLOW
Telia ACE är en plattform för sömlösa kundmöten och smarta konversationer. Med hjälp av inbyggd intelligens ligger ni steget före i varje kontakt – och historiken följer med. Telia ACE har alla funktioner för ett effektivt kundmöte online, från smart FAQ och chattbot till live video. Kundkonversationer styrs via alla kanaler till rätt svar eller en person med rätt kompetens. Det är lika enkelt som det är effektivt.

ACE KNOWLEDGE
ACE Knowledge är en AI- och datadriven kunskapsbas och källan till information för chattbot, smart FAQ och det interna kunskapsbehovet för hela företaget.

ANSÖK HÄR

Liknande jobb

Liknande jobb