Polismyndigheten

IT-samordnare

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Luleå, Umeå eller Sundsvall
Annonserat
den 1 april 2020
Stängs
den 14 april 2020
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsplatsbeskrivning

Polisens IT-avdelning har över 900 anställda och ansvarar för all IT som används av polisens cirka 32 000 medarbetare. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Placeringen är någon av huvudorterna Luleå, Umeå eller Sundsvall.

Vi söker nu IT-samordnare med några års erfarenhet, som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!

Arbetsbeskrivning

Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.

Vi växer så det knakar och är nu inne i en spännande expansiv fas. Vi behöver förstärka vårt positiva och engagerade agila team med fler erfarna samordnare.

I rollen som IT-samordnare kommer du att ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter, det vill säga övriga IT-avdelningen, verksamheten samt gentemot externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckats med detta kommer du behöva arbeta tillsammans med våra gruppchefer och tekniker.

Resor kommer att förekomma både inom det närliggande arbetsområdet samt även nationellt vid vissa tillfällen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
  • tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-relaterade projekt
  • erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär, gärna inom någon form av IT-teknik
  • övergripande kunskap om IT-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, UPS:er
  • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
  • B-körkort och har vana att köra bil

Du måste behärska svenska väl, både i tal och skrift

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • kunskaper om Polismyndighetens organisation
  • vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande system
  • kunskap om telefoni/mobiltelefoni
  • kunskaper om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
  • har kunskap om eller intresse för teletekniska lösningar

 Personliga egenskaper

Vi söker dig med personlig drivkraft, och som är van att på egen hand ta dig an komplexa arbetsuppgifter där förutsättningarna inte alltid är helt klarlagda. Du bör även vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna göra det på egen hand och ibland via utbildningar. Vi tror vidare att du:

  • har förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll
  • har en mycket god samarbetsförmåga och är en god lagspelare
  • har en positiv inställning till människor och arbete
  • är engagerad och pålitlig
  • har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta sektionschef Anita Nyström, tfn 010-56 82293.

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Elin Melkersson, 072-221 92 71 / Elin.Melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Luleå, Umeå eller Sundsvall.

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: IT-samordnare vid It-avd, Enheten för Leverans och Support, Sektion Nord/Mitt

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 14/4 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A170.853/2020.

i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A170.853/2020

via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!