Verksamhetsutvecklare e-handel 2

Rekryterare
Botkyrka kommun
Plats
Botkyrka, Stockholm
Annonserat
den 30 juni 2020
Stängs
den 2 augusti 2020
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Om arbetsplatsen

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Arbetsuppgifter

Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Vi har under 2020 infört elektronisk handel i hela kommunen då vi använder Proceedo för beställningar, leveranser och i fakturahantering.

Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag cirka tjugo medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att göra goda affärer med medborgaren i fokus. Vi ansvarar för hela inköpsprocessen från behov till betalning.

Botkyrka kommun har infört e-handel som ett led att effektivisera inköp i kommunen. För att göra detta möjligt har en samlad grupp bildats som en del av Upphandlingsenheten som inkluderar både resurser som hanterar leverantörsreskontra samt ytterligare tre befattningar rörande verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Sammanlagt består gruppen av sex tjänster.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med vidareutveckling av e-handel i kommunen i denna grupp. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för leverantörsanslutning och samordnad varudistribution och kommer då att arbeta nära upphandlare inom olika kategorier. Arbetet innebär också att agera stödjande för verksamhetens beställare, ge användarstöd och utbildning tillsammans med övriga i gruppen.

Projektarbetet är nu i slutfasen och det kommande året kommer att domineras av att vidareutveckla e-handelsarbetet och du kommer att ha en nyckelroll i detta arbete. Därefter får arbetet mer karaktär av löpande arbete kombinerat med fortlöpande förbättringar. Du kommer i denna roll att ha goda möjligheter att vara med och forma kommande arbete kring e-handel i kommunen.

Kvalifikationer

• Du har högskoleutbildning inom ekonomi, it eller motsvarande relevant utbildning på eftergymnasial nivå.
• Du har erfarenhet av arbete med elektroniska beställningsprocesser eller logistikflöden.
• Du har kunskap om metoder och arbetssätt för verksamhetsutveckling, it-systeminförande och genomförande av förändringar (t.ex. processutveckling, nyttorealisering, eller förändringsledning).
• Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift i det svenska språket.
• Det är meriterande om du har kunskap om e-handel i offentlig sektor och rekommendationer från Single Face To Industry (SFTI).
• Det är meriterande om du har kunskap om offentlig upphandling enligt LOU.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs med att samarbeta med andra och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

De personliga egenskaperna är av stor betydelse för denna befattning.

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   KS2020:142

Liknande jobb

Liknande jobb