Masterdataansvarig till konsultuppdrag på St1 Sverige AB sökes!

Rekryterare
St1
Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 9 oktober 2020
Stängs
den 9 november 2020
Anställningsform
Vikariat
Sysselsättning
Heltid

Just nu har vi på Experis en spännande möjlighet för dig som har tidigare erfarenhet av masterdata och retailbranchen. Vi söker en IT-mogen person att arbeta som Masterdataansvarig på konsultuppdrag hos St1 Sverige AB. Är du noggrann, ansvarsfull och systemkunnig? Kanske har du pluggat systemvetenskap eller ekonomi och har erfarenhet av pris- & artikelhantering från annat dagligvaruföretag? Då kan du vara personen vi söker! Du är varmt välkommen med din ansökan!

Placering: Stockholm
Bransch: IT, data
Antal tjänster: 1
Typ av jobb: Konsultuppdrag 
Tillträde: 1 december 2020
Varaktighet: Vikariat på ca 10 månader
Placeringsort: Sundbyberg

Om St1

St1 är ett modernt energiföretag med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi.

Vårt mål är att utveckla och erbjuda nya, förnybara bränslen och moderna lösningar som minskar klimatpåverkan. Det finns i vårt DNA att ifrågasätta gamla sanningar och göra saker och ting på nya vis. Vi var t.ex. först i branschen med att publicera ursprungsinformation om våra produkter.

Vi har ca 340 anställda i Sverige och är ett av de fyra stora bolagen i Sverige med en marknadsandel på ca 20 %. Vi har nästan 500 drivmedelsstationer i Sverige som drivs under varumärkena St1 och Shell. Läs mer om oss på vår hemsida www.st1.se.

Convenience Retail-verksamheten är ett strategiskt viktigt område för St1 i framtiden och utgör ett spännande område för nytänkande och bidrar till företagets strategier och affärsmål. Butiksverksamheten är idag en miljardaffär och finns på över 100 stationer runt om i Sverige och förväntas växa såväl i antal butiker som omsättning.

St1 är ett generöst företag som förvisso ställer höga krav, men där du som medarbetare får mycket tillbaka och erbjuds stor frihet under ansvar. Företaget präglas av en öppen och kommunikativ miljö där vi vågar tänka annorlunda.

Om rollen - vikarierande Masterdataansvarig

Att våra butiker har rätt artikelnummer, rätt pris i hyllan, aktuella kampanjer och kombinationer i kassan är en förutsättning för att bygga förtroende hos våra kunder, leverantörer och samarbetspartners. Som Masterdataansvarig är du kvalitetsansvarig för CR verksamhetens totala flöde av data i affärssystemet och utgör en viktig del i att nå vårt kundlöfte och upplevelsen av vårt varumärke.

Du förvaltar och underhåller vårt artikelregister med relevant information kring tex. benämningar, märkningar, moms, marknadsbidrag samt säkrar korrekt prisinformation enligt fastställda strategier. I samband med sortimentsuppdateringar och kampanjer är du ansvarig för upplägg av nya artiklar och kombinationer samt test av desamma. Du kvalitetssäkrar och åtgärdar ev. avvikelser innan vi tillsätter nya funktioner. Du distribuerar elektronisk produktinformation till butikerna samt följer upp efterlevnad.

I din roll som masterdataansvarig är du verksamhetens superuser av affärssystemet och agerar kravställare kring behov och funktionaliteter. Du ansvarar för test och utvecklingsfrågor från verksamhetens sida gentemot IT. Du kommer hantera dataflöden från leverantörer och externa samarbetspartners. Som masterdataansvarig är du ansvarig för våra pris och sortimentslistor gentemot butikerna och således en viktig del i teamet i dialogen med butikerna rörande pris- & sortimentfrågor. Du säkrar att fullständig och tydlig information når våra butiker och indirekt våra kunder. Du skapar bra förutsättningar för uppföljning och rapporter kring försäljning och varuflöde.

Du kommer även ansvara för utbildning av butikspersonal kring kassasystemet och rapporter samt bistå butikerna i frågor gällande kassa och BackOffice.

Du kommer arbeta nära kategoriorganisationen och rapporterar till Chef Sortiment och Inköp.

Profil och erfarenhet

För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du som person är noggrann, ansvarsfull och ordningsam. Du arbetar metodiskt och systematiskt och har förmågan att hantera tidskrävande rutinuppgifter utan att ge vika på kvalité. Du drivs av att vilja utveckla och förenkla processer. Du har en hög IT-mognad, är systemkunnig och har hög grad av logiskt tänkande.

Vi söker dig som vill vara med i ett team som får en avgörande roll i att säkra kunderbjudande och lönsamheten i vårt framtida Convenience Retail erbjudande.

Det här ser vi gärna att du har med dig:

Eftergymnasial utbildning i ekonomi eller systemvetenskap
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av pris- & artikelhantering från annat dagligvaruföretag
Tidigare erfarenheter av utvecklingsfrågor och systemtest är meriterande.
Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att Viktoria.vershovsky@se.experis.com.