Ledigt jobb som Systemadministratör, Linköping!

Rekryterare
Experis IT
Plats
Linköping (Stad), Östergötland
Annonserat
den 15 oktober 2020
Stängs
den 27 oktober 2020
Anställningsform
Projekt
Sysselsättning
Heltid

På Experis IT söker vi nu en Systemadministratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Linköping. Du kommer att ansvara för teknisk administration i och runt applikationer och bistå systemägarna i att se till att systemen funkar med bibehållen system- och informationssäkerhet. Vi söker dig som är noggrann och metodisk och som har djup förståelse för vad som krävs för att bedriva mjukvaruutveckling i ett globalt företag. Läs mer om jobbet nedan och ansök redan idag!

Placering: Linköping
Bransch: IT, data
Antal tjänster: 1
Typ av jobb: Konsultuppdrag 
Ort: Linköping
Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader

Arbetsbeskrivning
I den här rollen kommer du att ansvara för teknisk administration i och runt applikationerna och utifrån din expertkunskap bistå systemägarna i att se till att systemen fungerar med bibehållen system- och informationssäkerhet. Du kommer också att ha ansvar att, tillsammans med Service Manager, se till att de systemjusteringar som utförs i applikationerna uppfyller kvalitetskraven.

Den vi söker
För att passa i den här rollen är du serviceinriktad och har en god social kompetens. Vi söker dig som idag troligtvis är del av något operativt drift-team och som är eller har varit senior systemutvecklare eller system/applikationsadministratör.

Vidare har du:

  • Akademisk utbildning med inriktning Systemvetenskap eller Data alternativ att du har skaffat dig dessa kunskaper genom arbetslivserfarenhet
  • Kunskaper i svenska och engelska
  • Kunskap kring metodik för mjukvaruutveckling
  • Kunskaper hur man installerar och konfigurerar och stöttar användare av ClearCase

Det är meriterande om du har erfarenhet kring verktygen

  • Team foundation Server
  • Artifactory
  • Atlassian
  • Git
  • Python
  • TFS
  • Jenkins
  • Behörighetsstyrning och loggning
  • Docker
  • Kubernetes
  • Behörighetsstyrning och loggning

Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com