IT servicedeskagent till PostNord, Solna

Rekryterare
Experis IT
Plats
Solna
Lön
Competitive
Annonserat
den 10 november 2020
Stängs
den 24 november 2020
Ref:
547438
Kategori
Övriga jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Brinner du för service, problemlösning och vill ge IT-support utöver det vanliga? Vill arbeta som IT servicedeskagent hos en av Nordens mest spännande koncerner där IT står i fokus? Nu finns möjligheten hos oss på PostNord!

Bli en del av vårt team

Vi söker 2 personer till vår IT Service Desk med placering i Solna. Du kommer att tillhöra vårt nordiska team som idag består av 20 kollegor som sitter i Köpenhamn. Det här är början av ett helt nytt team som kommer arbeta nära kollegorna i Köpenhamn.

Du har vad som krävs

Vi arbetar i en internationell och dynamisk miljö med en omväxlande och ibland oförutsägbar vardag. Det tar du med ro. Du ska tycka om tanken att du bidrar till att forma en ny grupp, och du ska vara lyhörd gentemot andras förslag och idéer och intresserad av nya sätt att sköta arbetsuppgifterna på. Du är också inställd på att det kan förekommer vissa resor under upplärningstiden.

Du har minst gymnasial utbildning, talar och skriver flytande svenska och engelska och arbetar effektivt i Office 365. Det är meriterande att du har erfarenhet av en liknande roll inom support och har inblick och förståelse för incidenthantering. Vidare är kunskap och erfarenhet av ITIL-ramverket också meriterande.

Personliga egenskaper

Du har ett brinnande intresse för IT samtidigt som du är service-minded och förstår vikten av att tillhandahålla en bra support till slutanvändare. Du är villig att lära dig nya saker och har ett intresse av att jobba med ständiga förbättringar. Du är intresserad av att vara del av en transformation mot en mer modern IT servicedesk. Du har ett utpräglat analytiskt sinne och kan sortera komplex information och dra slutsatser från enskilda delar. Du vet att en positiv inställning till uppgifter och människor är en viktig förutsättning för att skapa ett fungerande samarbete, dvs du är en teamplayer.

Arbetsuppgifter

Som servicedeskagent kommer du arbeta med varierande typer av IT-ärenden där du tar emot inkommande ärenden via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter är bland annat att:
  • Erbjuda IT-support genom att vara i kontakt med slutanvändare för att skapa och hantera interaktioner, incidenter och beställningar
  • Analysera incidenter och fastställa prioritet, vilken typ av aktivitet som krävs, samt av vem
  • Bistå slutanvändare med teknisk support för specifika IT-lösningar
  • Verifiera lösningar från leverantörer, säkerställa att lösningsbeskrivningar är möjliga att förstå samt kommunicera lösningar till slutanvändare
  • Kommunicera med leverantörer och slutanvändare när mer information krävs från någon part
  • Delta i möten med kollegor, interna sakägare och/eller leverantörer för att adressera åtgärder och förbättringar
  • Det finns även möjlighet att fördjupa sig i specifika frågor eller system

I den här rollen kommer du inte arbeta med PC-support eller support av annan hårdvara.

Vi levererar

PostNord är inne i en spännande förändringsresa med många projekt i gränslandet verksamhet och IT och här har du möjlighet att tillsammans med dina kollegor göra skillnad och skapa ett stort värde för organisationen.

Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta hos PostNord?

https://www.postnord.com/careers/work-with-us

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Daniel Stenberg 08-452 33 79, daniel.stenberg@se.experis.com Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 27/11 2020.

Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga .

Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi levererar!

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på cirka 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Sökors: IT-support, Support, kundservice, customer-service, customer-support

Liknande jobb

Liknande jobb