CGI

Team Leader, Major Incident

Rekryterare
CGI
Plats
Bromölla, Skåne , Sweden
Annonserat
den 13 november 2020
Stängs
den 12 januari 2021
Ref:
J1020-2991
Kategori
Övriga jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. CGI finns i 40 länder med 77 000 medarbetare varav närmare 5000 i Sverige och på 30 orter, en kombination som öppnar många och flexibla utvecklingsvägar.

CGI tror på tanken att vi når längre om vi trivs ihop och jobbar tillsammans. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet. Alla medarbetare har också möjlighet att dela den framgång vi tillsammans skapar genom att köpa in sig i CGI:s aktieköpsprogram. På så sätt kan vi alla ta del av företagets vinstdelning - kundernas och företagets bästa blir allas bästa. Alla mår bra när det går bra.

Vi behöver nu komplettera vårt Major Incident team med en Team Leader för att säkerställa en gemensam strategi för flera team genom att hantera incidenter och eskaleringar samt samordna incident processen.

Framtida arbetsuppgifter
Som Team Leader har du det övergripande ansvaret för hela kedjan av Incidentprocessen. Huvudmålet för Incident Management teamet är att säkerställa en strukturerad, förutsägbar, effektiv och modern Incidentprocess för att öka stabilitet och förbättra kundupplevelsen.

Som Team Leader kommer du att vara med och utveckla vårt Major Incident team, våra rutiner och arbetssätt, du kommer ta ansvar för uppföljning av lösta incidenter för att driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med teamet. Du kommer också att skriva incidentrapporter och vara ansvarig för incidentrelaterad kommunikation, både för kunder och interna intressenter. Del av dina arbetsuppgifter parallellt kommer vara att som en i teamet arbeta operationellt som Major Incident Manager. Teamet fungerar också som en andra linje mellan supportorganisationen och de olika tjänsterna varje dag för att underlätta kommunikation mellan vår organisation och våra kunder. Du kommer också att inneha rollen som Incident Process Manager vilket innebär att du förvaltar samt säkerställer att information och dokumentation om processen är uppdaterad, tillgänglig och kommuniceras. I rollen som Incident Process Manager har du ett nära samarbete med andra Process Managers

Vi behöver att du har möjlighet att arbeta utanför normal dagtid, beredskap och övertid kan komma att bli aktuellt. Är du den profil vi söker, med den erfarenhet och det engagemang som vi vill ha med i vårt team, men inte bor i närheten av Bromölla - fastna då inte vid att det står placering i Bromölla, vi är också flexibla! Välkommen med din ansökan!

Placering Bromölla. Resor ingår I rollen.

Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen som Team Leader för Major Incident Management söker vi dig som vill vara med och vidareutveckla vårt Major Incident Team. Vi ser gärna att du har haft en tidigare roll som ledare. Du är van att arbeta i ett högt tempo när det behövs och är van att arbeta med incidenter.

Vi ser att du har:
• Relevant högre utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta praktiskt i eller med Incident Management
• ITIL-grunden
• Flytande på engelska
• Erfarenhet av att skapa problems
• ITIL-verksamhet
• Kunskap om CGI GTO-tjänster värderas
• Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg i allmänhet och Remedy-erfarenhet är bonus
• Bekväm att hantera högprioriterade incidenter med tryck från både kund- och internhantering
• Välorganiserad och strukturerad är ett krav

Vad vi erbjuder
På CGI sätter vi laget före jaget. Vi vet att vägen till framgång går via tillit och samarbete. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet genom att nyfiket dela tankar och kunskap, lyssna och ge varandra utrymme, hantera konflikter när de uppstår och se storheten i laget snarare än jaget. Vi uppmuntrar egna initiativ och låter olika åsikter ta plats eftersom vi vet att de bästa idéerna föds i mötet mellan olika infallsvinklar

På CGI blir du del i en kultur där rörelsen framåt är målet och den ständiga utvecklingen drivkraften. Du får utrymme att påverka och erbjuds en global arena med möjlighet att växa i ansvar, pröva nya roller och se nya sammanhang.

Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi ser fram emot att höra från dig! Och om det fortfarande finns något du undrar över, skicka gärna din fråga till: Fredrik Lundberg fredrik.ivarsson@cgi.com +46(0)706 957 724

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2021-01-11

Dina framtida arbetsuppgifter

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb