CGI

Support Specialist HR

Rekryterare
CGI
Plats
Karlstad, Värmland , Sweden
Annonserat
den 17 november 2020
Stängs
den 16 januari 2021
Ref:
J1120-1481
Kategori
Övriga jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Tack vare vår starka position inom offentlig verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.

En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Heroma, som är Sveriges enda heltäckande personal- och lönesystem för svensk offentlig sektor. Varje dag bidrar 1,6 miljoner medarbetare inom kommuner, regioner och statlig verksamhet till en fungerande välfärd. Vi vill att de medarbetare som ger oss en fungerande vardag, trygga barn, nöjda elever, friska äldre och gör att vi sover tryggt om natten ska hanteras i Sveriges bästa personalsystem för attraktiva arbetsgivare, hållbara arbetsplatser och ett sunt arbetsliv! Genom Heroma levererar vi tjänster via en IT-plattform som möter användarna via appar och moderna webbklienter.

Just nu söker vi en HR expert till vårt supportteam i Karlstad, för applikationen Heroma.

Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i vårt superhärliga HRM Public-team, där vi erbjuder tjänster och lösningar inom HRM till kunder inom offentliga sektorn.
I vårt gäng har vi fokus på många delar inom HR området. För att kunna lösa de frågor som vi ställs inför behöver du därför ha både en bred och en djup kunskap inom olika HR processer, framför allt inom områdena anställning, LAS, Löneöversyn och Kompetenshantering. Eftersom vår tjänst tillhandahålls via en IT plattfom behöver du även ha ett intresse för de lite mer tekniska frågor som ofta är kopplade till en applikation. Dina viktigaste arbetsuppgifter blir att tillhandahålla stöd och rådgivning till befintliga kunder, såväl "akut" support som planerad. Det gäller att ha en hög servicegrad som ger hög kundnöjdhet!
Om du är en person som tycker om att ingen dag är den andra lik och att ständigt stå inför nya utmaningar så kan kanske det här vara jobbet för dig?!

I dina arbetsuppgifter ingår:
• Besvara incidenter och supportfrågor inom ditt ansvarsområde.
• Följa de kund SLA som finns.
• Meddela upptäckta fel och brister hos kund till övriga i organisationen.
• Uppdatera användardokumentation.
• Vara behjälplig med tester på rättningar i mån av tid.

Du kommer att vara placerad i Karlstad. Resor sker inte ofta men ingår i rollen vid behov.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker dig som är personalvetare/administratör och har ett genuint intresse för att människor ska må bra. Nu vill du ta ett nytt steg och använda dig av dina erfarenheter och jobba mer som en systemspecialist där du har kontakt med flera olika kunder. Du har erfarenhet av områdena anställning, LAS, Löneöversyn och Kompetenshantering och du känner till de lagar som finns inom området. Meriterande att även jobbat med andra HR processer.

Har du dessutom arbetat med applikationen Heroma kommer du att ha ett försprång. För att lyckas i rollen bör du ha ett par års arbetslivserfarenhet. Du kommunicerar väl på svenska och måste kunna behärska engelska i tal och skrift.

Som person delar du med dig av din kunskap, är ödmjuk och lätt att samarbeta med. För oss är det viktigt att vi alla respekterar och värdesätter varandra som kollegor! Vi tar även väl hand om våra kunder, hos oss behöver du vara kundorienterad, serviceinriktad och ha en god kommunikativ förmåga. Utöver detta behöver du ha en analytisk förmåga och vara noggrann i abetet.

Vad vi erbjuder
På CGI sätter vi laget före jaget. Vi vet att vägen till framgång går via tillit och samarbete. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet genom att nyfiket dela tankar och kunskap, lyssna och ge varandra utrymme, hantera konflikter när de uppstår och se storheten i laget snarare än jaget. Vi uppmuntrar egna initiativ och låter olika åsikter ta plats eftersom vi vet att de bästa idéerna föds i mötet mellan olika infallsvinklar

På CGI blir du del i en kultur där rörelsen framåt är målet och den ständiga utvecklingen drivkraften. Du får utrymme att påverka och erbjuds en global arena med möjlighet att växa i ansvar, pröva nya roller och se nya sammanhang.

Vill du jobba tillsammans med oss?
Bra, för vi ser fram emot att höra från dig! Om det fortfarande finns något du undrar över, skicka gärna din fråga till Camilla Wallin e-postadress camilla.wallin@cgi.com.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, så vänta inte med din ansökan! Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.