Ledigt jobb inom IT-support, Stockholm

Rekryterare
Experis
Plats
Stockholm
Lön
Competitive
Annonserat
den 24 november 2020
Stängs
den 10 december 2020
Ref:
518845
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Har du tidigare erfarenhet av IT-support? Vill du arbeta hos vår kunds servicedesk och vara en drivkraft som förbättrar processerna för att skapa en effektiv och utmärkt användarupplevelse? På Experis IT söker vi nu efter dig som vill arbeta med IT-support hos vår kund i Solna. Start är omgående. Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag! Varmt välkommen med dig ansökan!

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att arbeta som single point of contact (SPOC) för alla serviceförfrågningar och incidenter som mottas från interna användare/intressenter. Du kommer att sträva efter att klassificera alla ärenden på ett sätt som ger bästa hantering av varje ärende. Vidare kommer du att sträva efter att tillhandahålla utmärkt kommunikation till och från de olika deltagarna i varje fall. Proaktivt kommer du att delta som en drivkraft för att förbättra processerna och procedurerna för att skapa en effektiv och utmärkt användarupplevelse.

Följande lista representerar de vanligaste dagliga uppgifterna:
  • Användarhantering
  • Åtkomsthantering
  • Tillämpning utanför servicehantering
  • Applikationssupport
  • HW trouble shooting och underhåll
  • PC imaging
  • Skrivarhantering
  • Support av bärbara enheter inklusive synkronisering. Programvara
  • Support för fjärranslutning av nätverk (VPN etc.)
  • Support för vanlig kontorsutrustning (AV-utrustning)
  • Beställning av utrustning
  • Mottagning och loggning av alla förfrågningar i supportverktyget
  • Patching av nätverk
  • Vidarebefordra till andra linjens expert eller extern tredjepartsleverantör
  • Skapa ny eller uppdatera befintliga FAQ och knowledge base


Den vi söker

Vi letar efter dig som i ditt arbete vill bidra till att lagra kunskap, procedurer och best practice lösningsupplevelser i ett elektroniskt arkiv som enkelt kan delas mellan dess användare. Vidare vill du arbeta i en servicedesk som ansvarar för att ta itu med och följa upp alla incidenter och rapportera tillbaka till intressenter tills det är löst.

Vidare har du:
  • Minst 3 års erfarehet av att arbeta med IT-support
  • Kunskap och erfarenhet av hårdvara, nätverk och kringutrustning


Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com

Liknande jobb

Liknande jobb