Ledigt jobb inom IT support till vår kund i Stockholm

Rekryterare
Experis
Plats
Stockholm
Lön
Competitive
Annonserat
den 1 december 2020
Stängs
den 22 december 2020
Ref:
576971
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Har du ett stort intresse för teknik och är flytande i svenska och engelska? Vill du bidra med teknisk hjälp och stötta slutanvändarna? Då har vi jobbet för dig! På Experis IT söker vi nu efter dig som vill jobba med IT-support hos vår kund i centrala Stockholm. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att arbeta med IT-support hos vår kund i centrala Stockholm. Start är i mitten av december och då kommer en upplärning att ske på plats. Efter upplärningen kan arbetet göras hemma under Corona.

Du kommer att vara stöd för slutanvändarna och bidra med teknisk hjälp. Du kommer att förbereda och ställa in bärbara datorer för nya användare och hantera lager av bärbara datorer för anställda. Vidare kommer du att testa och installera programvara och enheter samt hantera nätverksskrivare och skannrar. Andra arbetsuppgifter är att utföra felsökning av problem relaterade till bland annat arbetsstationer, laptops och skrivare.

Fler exempel på arbetsuppgifter inkluderar:
  • Lösa användarincidenter som rapporteras vid IT Helpdesk-systemet. Exempelvis hårdvaruproblem, åtkomsträttigheter, problem med centrala applikationer, nätverksanslutningsproblem, återställning av raderade filer
  • Ge "smart hands" support till det brittiska baserade nätverksteamet om någon nätverksenhet (switch, router) kräver felsökning
  • Installera korrigeringsfiler och uppdateringar samt hantera antivirusprogrammet
  • Vid behov ge lokal hjälp till den centrala nätleverantören (VERIZON) vid nätverksproblem
  • Utföra den fysiska korrigeringen av LAN-anslutningarna
  • Uppföljning av hårdvaruproblem med slutanvändare. Öppning, uppföljning och avslutning av incidenter med helpdesk-delegationerna
  • Hantera applikationssäkerhet via Sec Admin


Den vi söker

För att du ska passa och trivas i den här rollen tror vi att du är en person med ett stort tekniskt intresse som eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.

Vi söker dig som:
  • Är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
  • Har bra kunskap kring:
    • DELL Latitude 5400 laptop (inklusive kringutrustning) och iPhone 8/XR
    • Windows 10, Office produkter, MS Office 2016/ Office 365
    • Internet Explorer och Chrome
    • Pulse Secure with RSA tokens for remote access
    • Airwatch on corporate iPhones for email
    • Adobe Reader
    • CITRIX Client
    • McAfee VirusScan Enterprise, McAfee DLP (Data Loss Protection Agent) och Remote Support Connection via BOMGAR


Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com

Liknande jobb

Liknande jobb