Experis söker Helpdesk-konsulter för uppdrag i Stockholm

Rekryterare
Experis
Plats
Stockholm
Annonserat
den 22 december 2020
Stängs
den 27 januari 2021
Ref:
8f2ea583-c217-43c8-9564-ad4b2b44a552
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Vi på Experis IT vill komma i kontakt med dig som vill jobba med 1st line support/Helpdesk. Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av IT-support och vill du jobba som konsult hos våra kunder i Stockholmsområdet! Läs nedan om rollen som IT-konsult på Experis och ansök för att vara med i vårt kandidat-nätverk och ta del av spännande uppdrag!

Om rollen som IT-konsult på Experis

Experis erbjuder dig spännande inspirerande och utvecklande karriärmöjligheter genom uppdrag hos några av Sveriges mest attraktiva företag och varumärken

För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du får genom din anställning samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare, men du har fler möjligheter att forma din karriär som du vill och dessutom på kortare tid. Du får en konsultchef som finns tillgänglig och håller kontakten med dig för att säkerställa att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

För att du skall utvecklas och bygga din karriär tillsammans med oss jobbar vi med karriärsamtal. Här går vi igenom dina mål, dina drömarbetsplatser och ser hur vi kan hjälpa dig att komma närmare dina karriärmål genom våra utbildningsmöjligheter och våra kundavtal. Vi satsar på dig och marknadsför dig och din kompetens mot våra kunder och uppdrag, allt för att du ska utvecklas.

Arbetet som First Line/Helpdesk-konsult

I din roll som First Line/Helpdesk support får du hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper.

Dagliga arbetsuppgifter i en Helpdesk:
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

Ansökan

Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef Sophia Fredriksson sophia.fredriksson@se.experis.com.
Är du intresserad av att arbeta som IT-konsult på Experis IT - skicka in en ansökan för att vara med i vårt kandidat-nätverk och ta del av spännande uppdrag!

Liknande jobb

Liknande jobb