Experis söker Finsktalande Supporttekniker, Stockholm

Rekryterare
Experis
Plats
Stockholm
Annonserat
den 5 januari 2021
Stängs
den 24 februari 2021
Ref:
69d066ae-c656-41b6-980c-b81a07678e5c
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Är du en problemlösare med god kunskap inom IT? Talar du finska flytande och är redo för din nästa utmaning? Då har vi jobbet för dig! På Experis söker vi nu en Finsktalande Supporttekniker för ett konsultuppdrag i Stockholm med start i mars. Läs mer om jobbet nedan och ansök redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: 1 Mars 2021
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att vara användarens single point of contact gällande IS / IT serviceförfrågningar. Som Supporttekniker agerar du som front office och back office för Service Desken och fungerar som IS/IT organisationens ansikte mot användarna.

Som Supporttekniker kommer du att hjälpa användaren med alla IS / IT-problem på ett serviceinriktat sätt. Du kommer att äga användarnas tjänsteförfrågningar och hantera kommunikation till användaren angående status på förfrågningar från samtalsloggning till avslutning av förfrågningar. Vidare kommer du att kommunicera nyheter om IS/IT förändringar och problem till användarna.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Registrera alla inkommande serviceförfrågningar och dokumentåtgärder i servicebegäran hanteringssystemet
  • Kontrollera kunskapsdatabaserna i Service Desk för information om systemet / appen
  • Dokumentera åtgärder i hanteringssystemet för tjänsteförfrågningar enligt angivna kategorier och instruktioner
  • Eskalera när fall riskerar att överskrida SLA-tidsramar genom att meddela status till Service Desk Team Leaders
  • Varna teamledare vid återkommande problem.
  • Utbyta relevant information och erfarenhet med annan Service Desk-personal och med IS / IT-kompetensutvecklare


Den vi söker

Vi söker efter dig som är bra på att samarbeta och har god koordinationsförmåga. För att passa och trivas i rollen tror vi att du har en god social förmåga och är bra på stresshantering. Du är duktig på att identifiera och lösa problem samt på att dela kunskap och information.

Vi söker efter dig som:
  • Är flytande i svenska, finska och engelska, i tal och skrift
  • Kan kommunicera med kollegor/kunder på olika nivåer
  • Kan coacha och utveckla människor
  • Har IT / IS slutanvändare kompetens
  • Har utmärkt kunskap om IT supportorganisationen
  • Har Service Desk kunskap
  • Har god kunskap inom Office systemen


Vad vi på Experis kan erbjuda dig

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
  • Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
  • Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
  • Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
  • Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor om uppdraget eller om konsultrollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på paula.skoglund@jeffersonwells.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb