Atea söker Customer Success Manager

Rekryterare
Atea
Plats
Valfritt
Annonserat
den 12 januari 2021
Stängs
den 26 februari 2021
Ref:
147784
Kategori
Övriga jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Våra kunders framgång är Ateas DNA och nu söker vi dig som delar den passionen och hjälpa våra kunder att nå maximal nytta med sina investeringar. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.

Din roll i laget
Nu bygger vi en ny enhet för Customer Success som ska hjälpa våra kunder att realisera affärsmålen med sina IT-investeringar. I rollen som Trusted Advisor levererar och kommunicerar du ROI för våra viktigaste kunder genom hela livscykeln. För att lyckas kommer du att jobba nära kundteam och specialister inom olika områden. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kunder.

Dina huvudsakliga uppgifter som Customer Success Manager
Du äger hela kundens livscykel från ombordstigning, adoption, expansion och förnyelse för att leverera affärsvärde och en fantastisk kundupplevelse genom att skapa och driva framgångsplaner tillsammans med kunden. Genom detta kommer du att:
  • Driva och kommunicera ROI genom hela livscykeln;
  • Agera som Trusted Advisor för att påvisa funktionalitet och användning;
  • Genom olika aktiviteter jobba för att öka kundnöjdheten och förbättra sannolikheten för förnyelse;
  • Samarbeta med kundteamet för att identifiera möjligheter för merförsäljning.

För att lyckas i rollen:
  • Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck och trivs i rollen som Trusted Advisor;
  • Du har minst tre års erfarenhet av SaaS-baserade lösningar;
  • Du är duktig på att översätta affärsvärde till kunder, leda planer och initiativ med din kund utifrån överenskomna KPI:er;
  • Känner dig bekväm i en snabb, mångfacetterad miljö som är under konstant utveckling;
  • Tänker strategiskt och har ett framåtblickande tillvägagångssätt;
  • Har goda kunskapar i svenska och engelska, flytande i både tal och skrift

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Claesson, Chef Customer Success & Technical Services, via stefan.claesson@atea.se , alternativt telefonnummer +46725 22 33 56. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten

Varmt välkommen med din ansökan!

­

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Liknande jobb

Liknande jobb