Atea söker en Service Level Manager

Rekryterare
Atea
Plats
Malmö/Helsingborg/Kristianstad
Annonserat
den 18 januari 2021
Stängs
den 26 februari 2021
Ref:
147793
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Services i Atea Syd, dig som vill jobba som Service Level Manager. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom informationsteknologi.
Vi på Services SYD består av en härlig mix av olika kompetenser då vår verksamhet hanterar hela processen från erbjudande till leverans och allt däremellan. Oavsett om kunden vill outsourca delar av eller hela IT-driften är vi våra kunders driftpartner där vi tillsammans med kund kontinuerligt utvecklar deras IT-miljö samt frigör deras tid vilket möjliggör att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Området har en snabb tillväxt och ses som en av de viktigaste i nuvarande och framtida erbjudanden till våra kunder.Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget
Du har en spännande och utmanande roll i laget där din uppgift är att inför kunden ansvara för leveransen från Atea enligt uppsatt samverkansmodell. Du kommer att tillhöra ett team där du har kollegor som har samma roll som du, där ni tillsammans delar erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi. Du kommer i din roll i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med processägare, tekniker, kontraktsansvariga och självklart kund. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team inom Services SYD som alla har en utpräglad serviceanda och "vill mer"-attityd. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Service Level Manager är:
• Säkerställa kundnöjdhet
• Vara kundens representant inom Atea, samt representera Atea inför kund
• Ekonomisk uppföljning
• Utveckla och driva förbättringsarbeten
• Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt samverkansmodell
• Förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att ständigt hålla dig uppdaterad om kundens behov.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är lyhörd och är duktig att driva affärsmöjligheter framåt. Du trivs av att ge högklassig service och har ett högt affärsmannaskap i dialoger med kunder och kollegor. Du arbetar strukturerat och metodiskt i din roll, du planerar och följer upp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att lyckas i tjänsten som Service Level Manager bör du ha följande kompetens:
Tidigare erfarenhet av att leverera IT-som tjänst
Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll
Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande om du har följande kompetens/erfarenhet.
  • Grundläggande teknisk kompetens och gärna arbetat i leveranser eller hos kund så man kan sätta sig in hos kunden.
  • Kunskap inom ITIL.
  • Arbetat med både intern och extern kravställning, mer än 5 års erfarenhet av en likande roll.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Kontakta oss
Vill du bli en del av landslaget?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristian Andersen, via kristian.andersen@atea.se alternativt telefonnummer 040 - 31 42 10. Alternativt Anna Kolik Kiotseridis, rekryterare, via Anna.Kolvik-kiotseridis@atea.se Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Liknande jobb

Liknande jobb