Service Manager Saab
- Rekryterare
- Experis
- Plats
- Linköping
- Annonserat
- den 28 januari 2021
- Stängs
- den 25 februari 2021
- Ref:
- 2d52c535-1d96-498e-bd1a-4fec6e6a5dc5
- Kategori
- Ledning / Management, Support & Helpdesk
- Anställningsform
- Tillsvidare
- Sysselsättning
- Heltid
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och\r\n marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Företaget är tekniskt ledande och har ca 14 700 medarbetare och är verksamt i hela världen.
Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT och teknik men även ett intresse för att leda verksamheten. Vi letar nu efter en Service Manager till SAAB och i denna roll kommer du att ansvara för och leda utvecklingen av Workplace (IAM). Du kommer att leda ett team samt arbeta nära verksamheten.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Service Manager ser vi gärna att du är en skicklig ledare med erfarenhet av Workplace (främst IAM) eller mjukvaruutveckling. Du måste ha viss teknisk kunskap men även en stor förmåga att leda, motivera och utveckla relationer både externt och internt. Du har förmågan att tänka både strategiskt och taktiskt samt en vilja att arbeta operativt då tjänsten även innefattar det.
I ditt arbete som Service Manager kommer du att:
Vi söker dig som har:
Vi tror att du har erfarenhet av att leda team inom IT och en stark drivkraft att utvecklas. Som person är du noggrann, analytiskt och ser vad som behöver göras. Vidare är du kreativ och avslutar dina arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt. Du är en flexibel person som är bra på att hantera oväntade situationer. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roller.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed är det krav på svenskt medborgarskap. Primär placeringsort är Linköping eller Göteborg men det finns möjlighet att arbeta från andra orter. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och i sex månader med goda chanser till förlängning.
Sök tjänsten idag!
Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT och teknik men även ett intresse för att leda verksamheten. Vi letar nu efter en Service Manager till SAAB och i denna roll kommer du att ansvara för och leda utvecklingen av Workplace (IAM). Du kommer att leda ett team samt arbeta nära verksamheten.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Service Manager ser vi gärna att du är en skicklig ledare med erfarenhet av Workplace (främst IAM) eller mjukvaruutveckling. Du måste ha viss teknisk kunskap men även en stor förmåga att leda, motivera och utveckla relationer både externt och internt. Du har förmågan att tänka både strategiskt och taktiskt samt en vilja att arbeta operativt då tjänsten även innefattar det.
I ditt arbete som Service Manager kommer du att:
- Leda gruppen för att säkerställa effektiv utveckling av IT-tjänster
- Ansvara för budget och ekonomisk uppföljning
- Koordinera med andra servicechefer
- Vara en del av ett tvärfunktionellt agilt team
- Nära samarbete med verksamheten
- Leda workshops
Vi söker dig som har:
- Akademiskutbildning inom IT eller teknik
- Erfarenhet från service management
- Fem till tio års relevant erfarenhet
- God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
- Svenskt medborgarskap
- God kommunikativ förmåga
Vi tror att du har erfarenhet av att leda team inom IT och en stark drivkraft att utvecklas. Som person är du noggrann, analytiskt och ser vad som behöver göras. Vidare är du kreativ och avslutar dina arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt. Du är en flexibel person som är bra på att hantera oväntade situationer. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roller.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed är det krav på svenskt medborgarskap. Primär placeringsort är Linköping eller Göteborg men det finns möjlighet att arbeta från andra orter. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och i sex månader med goda chanser till förlängning.
Sök tjänsten idag!
Liknande jobb
-
Ny