CGI

Supporttekniker/Incidentkoordinator

Rekryterare
CGI
Plats
Stockholm, Göteborg, , Sweden
Annonserat
den 5 februari 2021
Stängs
den 6 april 2021
Ref:
J0221-0464
Kategori
UX-design, Webb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Drivs du av teknik och problemlösning? Motiveras du av att få erbjuda kunder marknadsledande digitala tjänster och få arbeta nära engagerade och stöttande kollegor? Vi söker dig som vill följa med på en spännande resa framåt och få möjligheten att växa med ett globalt företag som är marknadsledande på den svenska IT marknaden.

Vårt team Digital Services levererar tjänster inom transformation och distribution av data och dokument. Vårt erbjudande omfattar digitala tjänster gentemot kunder, leverantörer, myndigheter, anställda och privatpersoner. Vi möjliggör centrala integrationsstrategier genom att erbjuda våra kunder infrastruktur, applikationer och kompetens för att förvalta och övervaka verksamhetskritiska informationsflöden mellan interna och externa system. Tjänsterna har varit i drift under många år, och har ständigt utvecklats. Vi har i dagsläget ca 800 kunder, och kvalitet och tillgänglighet i våra tjänster är för oss mycket viktigt.

Vårt 2nd Line Supportteam består idag av 15 personer och är fördelade mellan Kista och Göteborg. Här jobbar vi primärt med tekniskt support av våra EDI tjänster och koordinerar incidenter inom vårt Customer Integration team. Här blir du en del av ett väldigt kompetent tekniskt team, som leds av en teamleader, där teammedlemmarna arbetar med att supporta och förvalta våra kunder. Här finns stora möjligheter till både personlig och teknisk utveckling då teamets arbetsuppgifter är mycket breda.

Vi söker nu dig som vill bli vår nya kollega i rollen som Supporttekniker/Incidentkoordinator.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Support tekniker/Incident koordinator kommer du hantera nybeställningar och förändringar i våra kunders elektroniska flöden, konfigurera flöden samt övervaka våra servrar. Beställningarna hanteras som mindre projekt och vi har ett nära samarbete med projektledare, tekniker och kunder. I vissa fall driver vi projekten själva. Du kommer även ha en betydande roll inom Incidentkoordinering, och driva incidenter inom Customer Integration. Du kommer också arbeta med behörighetsbeställningar till vårt eArkiv. Du kommer att kunna skapa dig en förståelse för kundernas verksamhet samt det elektroniska flöde som är utvecklat eller ska utvecklas. Arbetet är komplext och kräver både tekniskt intresse och förmågan att ständigt vidareutvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande support roll.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara och utföra beställningar/ändringar från kund eller projekt
• Hantera frågor och ärenden från kunder angående kommunikation och filinnehåll
• Bevaka trafiken i våra servrar
• Vara delaktig kundimplementationsprojekt
• Konfigurering i våra plattformar
• Dokumentera elektroniska flöden
• Felsökning i våra system
• Initiera och driva förbättrings- och förändringsaktiviteter inom teamet eller hos kund
• Behörighetshantering
• Ärendekoordinering
• Incident koordinering

Sammanfattningsvis kommer du till största del att arbeta operativt men även vara delaktig i både interna samt externa projekt där fokus ligger på utvecklings- samt förbättringsarbete. Vi jobbar kontinuerligt med att långsiktigt förbättra interna system genom att identifiera områden som behöver utvecklas, effektiviseras och automatiseras.

Det är viktigt att du har ambition att bli en av våra duktiga Supporttekniker och att du är van att arbeta både i grupp och ensam med digitala samarbetsverktyg och plattformar.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker en engagerad teamspelare med följande kvalifikationer:

• Relevant utbildning med inriktning mot IT på gymnasienivå eller högre
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Stort intresse för tekniska lösningar, och att använda teknik på ett optimalt sätt
• Erfarenhet av ITIL-processer
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support och/eller förvaltning
• Erfarenhet att driva Incidenter och förståelse för incident processer

Önskvärd erfarenhet & kompetens:

• Kunskap i teknisk kommunikation/ kommunikationsprotokoll
• Elektroniska meddelanden såsom EDI, EDIFACT och XML
• Erfarenheter av logganalys / felsökning / sammanställning / rapporter
• Erfarenhet av att arbeta med EDI-plattformar
• Erfarenhet av B2B/B2C
• Erfarenhet av projektarbete

Vi tror att du är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du självständigt får strukturera och driva ditt arbete framåt. Du lockas av en social roll, har förmågan att skapa goda relationer och motiveras av att erbjuda god service till dina kunder och kollegor. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i problem. Det är viktigt att du ser möjligheter i förändring och trivs i en roll som innebär en varierad arbetsbelastning.

Vad vi erbjuder
På CGI anser vi att framgång är beroende av våra anställda, därför erbjuds alla anställda att bli delägare. Vårt unika ägarprogram förverkligar CGI's filosofi om intraprenörskap och bidrar också till att vi som jobbar här känner oss engagerade och stolta över att jobba på CGI.
Hos oss blir du del i en kultur där rörelsen framåt är målet och den ständiga utvecklingen drivkraften. Du får utrymme att påverka och erbjuds en global arena med möjlighet till kontinuerlig utveckling, att växa i ansvar, pröva nya roller och se nya sammanhang.

Vill du jobba tillsammans med oss ?
Bra, för ser fram emot att höra från dig! Och om det fortfarande finns något du undrar över är du varmt välkommen att höra av dig till Lotta Almqvist, på Lotta.Almqvist@cgi.com eller 0702-223269. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Skicka därför gärna in din ansökna så snart som möjligt. Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.

Vad du kan förvänta dig av oss:
Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb