CGI

Supporttekniker

Rekryterare
CGI
Plats
Göteborg, Stockholm, , Sweden
Annonserat
den 6 april 2021
Stängs
den 15 april 2021
Ref:
J0221-0463
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Drivs du av teknik och problemlösning? Motiveras du av att få erbjuda kunder marknadsledande digitala tjänster och få arbeta nära engagerade och stöttande kollegor? Vi söker dig som vill följa med på en spännande resa framåt och vill få möjligheten att växa med ett globalt företag som är marknadsledande inom den svenska IT marknaden.

Vi behöver stärka vårt team inom Digital Services som levererar tjänster inom transformation och distribution av data och dokument. Vårt erbjudande omfattar digitala tjänster gentemot kunder, leverantörer, myndigheter, anställda och privatpersoner. Vi möjliggör centrala integrationsstrategier genom att erbjuda våra kunder infrastruktur, applikationer och kompetens för att förvalta och övervaka verksamhetskritiska informationsflöden mellan interna och externa system. Tjänsterna har varit i drift under många år, och har ständigt utvecklats.

Vårt 2nd Line Supportteam består av 15 personer, fördelade mellan Kista och Göteborg, och vi ansvarar primärt för tekniskt support av våra EDI tjänster. Här har du chansen att bli en del av ett väldigt kompetent tekniskt team, som leds av en teamleader, där teammedlemmarna arbetar med att supporta och förvalta våra kunder. Det finns stora möjligheter till både personlig och teknisk utveckling då teamets arbetsuppgifter är mycket breda. Vi har i dagsläget ca 800 kunder, och kvalitet och tillgänglighet i våra tjänster är för oss mycket viktigt.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Supporttekniker kommer du att hantera nybeställningar och förändringar i våra kunders elektroniska flöden, konfigurera flöden samt övervaka våra servrar. Beställningarna hanteras som mindre projekt och vi har ett nära samarbete med projektledare, tekniker och kunder. I vissa fall driver vi projekten själva. Du kommer att kunna skapa dig en förståelse för kundernas verksamhet samt det elektroniska flöde som är utvecklat eller ska utvecklas.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara och utföra beställningar/ändringar från kund eller projekt
• Hantera frågor och ärenden från kunder angående kommunikation och filinnehåll
• Bevaka trafiken i våra servrar
• Vara delaktig kundimplementationsprojekt
• Konfigurering i våra plattformar
• Dokumentera elektroniska flöden
• Felsökning i våra system
• Initiera och driva förbättrings- och förändringsaktiviteter inom teamet eller hos kund

Sammanfattningsvis kommer du till största delen att arbeta operativt men även vara delaktig i både interna samt externa projekt där fokus ligger på utvecklings- samt förbättringsarbete. Vi jobbar kontinuerligt med att långsiktigt förbättra interna system genom att identifiera områden som behöver utvecklas, effektiviseras och automatiseras.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker en engagerad teamspelare med följande kvalifikationer:

• Relevant utbildning med inriktning mot IT på gymnasienivå eller högre
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Stort intresse för tekniska lösningar, och att använda teknik på ett optimalt sätt
• Erfarenhet av ITIL-processer
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support och/eller förvaltning

Önskvärd erfarenhet & kompetens:

• Kunskap i teknisk kommunikation/ kommunikationsprotokoll
• Elektroniska meddelanden såsom EDI, EDIFACT och XML
• Erfarenheter av logganalys / felsökning / sammanställning / rapporter
• Erfarenhet av att arbeta med EDI-plattformar
• Erfarenhet av B2B/B2C
• Erfarenhet av projektarbete

Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och trivs i en roll där du självständigt strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du lockas av en social roll, har förmågan att skapa goda relationer och motiveras av att erbjuda god service till dina kunder och kollegor. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i problem. Det är viktigt att du ser möjligheter i förändring och trivs i en roll som innebär varierad arbetsbelastning.

För att trivas i rollen hos oss bör du vara van att arbeta både i grupp och ensam med digitala samarbetsverktyg och plattformar. Arbetet är komplext och kräver både tekniskt intresse och förmågan att ständigt vidareutvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande support roll.

Vill du jobba tillsammans med oss?
Bra, för ser fram emot att höra från dig! Och om det fortfarande finns något du undrar över är du välkommen att kontakta Lotta Almqvist, Ansvarig för Customer Integration, Lotta.Almqvist@cgi.com eller 0702-223269

Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb