Atea i Umeå söker kundansvarig

1 dag kvar

Rekryterare
Atea
Plats
Umeå
Annonserat
den 29 mars 2021
Stängs
den 22 april 2021
Ref:
147925
Kategori
Försäljning
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Digitaliseringen ger oss alla fantastiska möjligheteroch som kundansvarig på Atea agerar du som rådgivaregenom atthjälpaoch stöttavåra kunder iderasförflyttning på den digitala resan.Få bolaghar den bredd i sitt erbjudande somAtea ochsom kundansvarigkan du med bådestolthet och trygghet föra dialogen framåtmed beslutsfattarepåallanivåerhos våra kunder. Vi har specialisteroch konsulterinomsamtligaområdeninom IT, såväl regionala som nationella, och det är du som kundansvarig som leder våra kundteams arbete framåt.

Jag som rekryterar heterSebastian Axelsson ochjobbar som försäljningschef på Atea i Umeå.Jag harförmånenatt rekrytera våra roller inom försäljning. Vi befinner oss mitt i enförflyttningsresa med fokus på relationsbyggande och rådgivning. Det är min absoluta uppfattning attförsäljning blir ett resultat av aktiv rådgivning och goda affärsrelationer och inte det omvända, dvs att försäljning förväntasresultera i rådgivning och relationsbyggande.

Jag söker dig som vill vara med och visa oss vägen framåt och förstår att kraften kommer från ettlagarbete och inte en enskild insats. Du behöver kunna leda och fördela arbete samt på ett naturligt och flexibelt vis växla mellanoperativa och strategiska frågor som hör kundansvarigrollen till. Ta chansen att bli en del av vårt grymt härliga team. Vi uppskattar och nyttjar varandras olikheter och ser mångfald som en förutsättning för att utvecklas. Det vi samtliga har gemensamt och delar är våra värderingar; framåtanda, humor och kamratskap. Sharing is caring och vi vinner tillsammans.

Vilka egenskaper och erfarenheter ser vi som viktiga för att lyckas?

Vi söker dig som precis som vi älskar att skapa värde och göra skillnad. Som person drivs och motiveras du av lösningsorienterad försäljning. Kanske är du redan etablerad inom IT-området, kanske arbetar du med försäljning och rådgivning inom en helt annan bransch och känner dig redo att anta en ny utmaning. Som kundansvarig har du affärsansvaret för ett antal kundengagemang inom både privat och offentlig sektor. Du lyckas genom din förmåga att leda, utveckla och inspirera dinakundteam och har ett genuint fokus på affärsmässighet i alla led.

Det här är vi!

Vårt kontor i Umeå är precis nyrenoverat och på tre plan samlas medarbetare inom samtliga våra erbjudandeområden. Tillsammans är vi 85 personer och vi är en blandning av lokala, regionala och nationella kollegor. Vi tillämpar numera free seating och närhet till ett gott råd är bara ett steg eller samtal bort. Umeåkontoret är känt för att odla talanger. Ett flertal medarbetare har under åren utvecklats till nationella eller regionala resurser, något som vi förväntar oss att du ser som en viktig aspekt när du söker ditt nästa jobb. Att kunna utveckla och utvecklas. Många av oss har en sportig profil och förutom egna initiativ i form av aktiviteter och festligheter har vi flera årliga sammankomster och events för både personal och kunder.

Vill du bli en del av Atea i Umeå?

Har du frågor om tjänsten eller hur det är att arbeta på Atea är du varmt välkommen att höra av dig. Kanske är vi helt rätt för varandra i nuläget eller så bygger vi helt enkelt en relation för framtiden. Du når mig, Sebastian Axelsson, Försäljningschef, via090 340 25 07 eller sebastian.axelsson@atea.se.Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan!

Om Atea

Atea är Sveriges ledande leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vår mission är att bygga Sverige med it, vilket innebär att hjälpa svenska verksamheter med deras digitala transformation på ett hållbart och effektivt sätt. Lyckas vi med det kan vi se till att it bidrar till en fossilfri framtid. Atea vill därför stötta samhället i att ta tillvara de möjligheter som finns och samtidigt adressera de utmaningar som branschen har. Ett sådant exempel är behovet av att minska mängden elektronikavfall där livscykelhantering är en av de viktigaste lösningarna.

Atea tar idag tillbaka ungefär en tredjedel av allt vi säljer, men vi har höjt ribban och målet är att ta tillbaka allt senast 2030. För att driva förändring behöver man jobba långsiktigt och samtidigt sätta tydliga och mätbara mål. Därför har vi samlat våra högst prioriterade hållbarhetsmål i vår strategiska treårsplan under namnet Stora A, vilket står för Ansvarstagande Atea och som engagerar hela företaget i frågorna. Det handlar om ansvar på tre nivåer; hos oss själva som medarbetare, i affärer med våra kunder och som tongivande aktör i samhället.