Utvecklingsintresserad verksamhetsspecialist

Förfaller i dag

Rekryterare
Kronofogden
Plats
Sverige
Annonserat
den 7 april 2021
Stängs
den 14 april 2021
Ref:
2021/115
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete. Vi vill digitalisera och göra det enklare för kunden i kontakten med oss, och samtidigt arbeta med ständiga förbättringar av vår verksamhet. Utvecklingsavdelningen är motorn i arbetet och ser till att vi har förutsättningar att driva den agila utveckling som behövs.

I rollen som verksamhetsspecialist kommer du främst att arbeta med verksamhetsnära förvaltning och utveckling av våra handläggarsystem. Detta i nära samarbete med IT.

Som verksamhetsspecialist har du en viktig operativ roll i att ansvara för och driva utvecklingen för ditt systemområde. Du har stort fokus på förberedande analys och uppföljning av realiserad utveckling, både vad gäller IT och påverkan på arbetssätt. Verksamhetsspecialisten har en viktig nyckelroll i vårt agila arbetssätt och bidrar i flera tvärfunktionella grupperingar för att utveckla myndigheten. I ditt arbete är det viktigt att både självständigt kunna driva uppgifter i mål liksom att tillsammans med andra prioritera och gemensamt få saker att hända.

 

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsspecialist är varierande, och du arbetar tillsammans med olika roller på utvecklingsavdelningen, IT och rättsavdelningen. Du arbetar med teknisk funktion, användar- och systemstöd. Bidrar vid test och kravhantering samt skapar material inför driftsättningar och utbildningar.

Verksamhetsspecialisten bidrar med viktiga insikter och kompetens när det gäller kopplingen mellan verksamhetens behov av IT-stödet och säkerställer att de förändringar som genomförs är ändamålsenliga och effektiva.

 

Vi söker dig som har

  • Akademisk utbildning med minst 180 högskolepoäng alternativt 120 högskolepoäng i tidigare system.
    Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsnära systemutveckling och har därmed en god förståelse och erfarenhet av att omsätta verksamhetens behov i systemtekniska krav.

Personliga egenskaper som är viktiga för den här rollen är att du är flexibel, tar egna initiativ och ansvarar för att driva utveckling i verksamheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa nya kontakter och bygga nätverk för att lösa uppgifter. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel. Du drivs av att utveckla både dig själv och andra och du tycker om att arbeta med både snabb framdrift och långsiktigt kvalitetstänk.

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenhet av arbete med Kronofogdens verksamhetssystem inom Verkställighet

 

 Information om oss och jobbet

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 2022-02-28. Du blir anställd som verksamhetsutvecklare.

Placeringsort är enligt överenskommelse på någon av de 32 orter där Kronofogden har kontor. 

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besök vår webbplats.

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Anställningsform   Visstidsanställning längre än 6 månader
Anställningens omfattning   Heltid
Tillträde   Enligt överenskommelse
Löneform   Individuell lönesättning
Antal lediga befattningar   1
Sysselsättningsgrad   100%
Ort   Någon av de 32 orter där Kronofogden har kontor
Län   Ospecificerad arbetsort
Land   Sverige
Referensnummer   2021/115

Kontakt

  • Anders Eriksson, Sektionschef, 010-579 24 14
  • Linda Elg, HR-specialist rekrytering, 010-574 57 66

Facklig företrädare

  • Malin Almkvist Klaesson, ST, 010-578 38 68
  • Clarence Eliasson, SACO, 010-578 38 29


Publicerat 2021-03-19
Sista ansökningsdag 2021-04-14