IT Support till helpdesk i Stockholm

Plats
Stockholm
Annonserat
den 3 maj 2021
Stängs
den 5 maj 2021
Ref:
7f82cb7a-ed08-4e06-85bc-76b75d83242c
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Har du utbildning inom IT och erfarenhet av arbete inom IT-Support och/eller IT Servce desk? Vill du ta nästa steg i din karriär till rollen som IT-Konsult hos oss på Experis, ett av Sveriges största konsultbolag inom IT? Vi söker dig som verkligen gillar att jobba med IT och teknik och är en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar och som gillar mötet med kunder och slutanvändare. Välkommen med din ansökan

Rollen som First line Supporttekniker

I din roll som First Line/Helpdesk support kommer du arbeta som konsult ute på ett uppdrag hos någon av våra kunder och hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.

Dagliga arbetsuppgifter som IT supporttekniker:
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.


Vem söker vi?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.

Vi söker någon som har:
  • Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
  • Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
  • Vana av att arbeta med Microsofts produkter
  • Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska


Om Experis

Experis är ett ledande konsult- och rekryteringsbolag inom IT. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT som matchar dina unika talanger. Professionell utveckling bland våra medarbetare är något vi tar på allvar och alla våra konsulter har en dedikerad och engagerad konsultchef eftersom glada konsulter är en hjärtefråga för oss. Hos oss har du möjlighet att arbeta som tillsvidareanställd konsult. Som anställd kan du se fram emot både spännande arbetsuppgifter och många trevliga och skickliga kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till vår e-learningplattform som har över 4 500 digitala utbildningar. Samtliga kurser är kostnadsfria och det finns en enorm möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden exempelvis cloud och cyber security.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Liknande jobb

Liknande jobb