Business Relationship Manager till Tyréns

Rekryterare
Tyréns
Plats
Stockholm, Göteborg, Malmö eller Umeå
Annonserat
den 10 maj 2021
Stängs
den 10 juni 2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Lockas du av möjligheten att verka i en nyckelposition där du får möjlighet att initiera, utveckla och driva verksamhetsnära digitaliseringsinitiativ? Har du förmåga att både motivera och inspirera din omgivning samtidigt som du driver förändring?

Tillsammans med kollegor, kunder och partners skapar Tyréns hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Här finns alla möjligheter att forma, utmana, bidra och utvecklas. Låter det som något för dig eller någon du känner? Läs mer eller ansök idag!

Tyréns erbjuder en roll på ett företag som idag befinner sig i ett spännande skede med starkt fokus på digitalisering och den kultur, arbetssätt och affärsmodeller som utvecklas i takt med det.

Om tjänsten

I rollen som Business Relationship Manager (BRM) kommer du att vara huvudsaklig kontaktperson och ingång för verksamhetens behov inom digitalisering och IT. Du kommer att vara en nyckelperson för att initiera, utveckla och driva initiativ från verksamheten (divisioner och affärsstöd) inom digitalisering. BRM ansvarar för att kanalisera behov till rätt funktion för att sedan tillsammans lösa uppgiften och ansvarar för att sätta samman team med interna/externa resurser för att möta de behov som uppstår från verksamheten. I rollen ingår personalansvar för 5–10 direktrapporterande medarbetare och du rapporterar till Head of Business Automation & IT Sweden. Då detta är en ny tjänst inom Tyréns erbjuds du en möjlighet att vara med från start men även att sätta din prägel samt bidra med din kompetens och erfarenhet.

I rollens ansvar ingår det exempelvis att:

  • Identifiera verksamheternas affärsbehov samt ansvara för att ta fram underlag för prioritering och realiseringsplan, tillsammans med Tyréns Sveriges ledningsgrupp, divisionsledningarna och IT.
  • Utarbeta och förankra strategier mellan verksamhet och IT som bidrar till att öka produktiviteten i verksamheten.
  • Etablera strukturer och styrning för samarbetet mellan IT och verksamheterna.
  • Säkerställa utformning och införande av effektiva IT-lösningar samt driva förändringsarbete som ökar den digitala mognaden och bidrar till att på ett effektivt sätt utnyttja befintliga IT-tjänster och förmågor.
  • Identifiera behov och ta fram konkreta handlingsplaner för kompetenslyft och/eller utbildningsinsatser i verksamheten för att öka den digitala mognaden och förmågan i verksamheten

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har flera års erfarenhet av en motsvarande roll där du ansvarat för att driva och leda verksamhetsnära projekt och initiativ från ett IT-perspektiv, kanske har du erfarenhet av roller såsom Projektledare, BIM-strateg, eller IT-ansvarig. Vi vill att du har med dig erfarenhet av ett produktorienterat- och agilt arbetssätt. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från samhällsbyggnad och därmed skapat dig en god förståelse för konsultbranschens möjligheter och utmaningar. Har du även erfarenhet av att arbeta med CAD-applikationer såsom Bentley och Autodesk är det en mycket stor fördel. Troligen har du en akademisk utbildning i grunden inom för tjänsten relevant område. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker efter dig som är en mycket god kommunikatör och som har förmåga att bygga nätverk både inom IT och verksamheten och på så sätt agera bryggan däremellan. Vidare vill vi att du motiveras av utmaningen det ibland innebär att arbeta i en verksamhet i stark förändring och som ställs inför nya utmaningar. Du har ett involverande och coachande ledarskap där du med ditt engagemang och din starka motor leder din omgivning genom förändring. Viktigt är även att du förstår vikten av att arbeta värderingsstyrt och delar Tyréns värdegrund, ”Create, Challenge & Connect”.

Placeringsort

Stockholm, Göteborg, Malmö eller Umeå

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Tyréns med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på ”ansök”-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!


 

Tyréns är ett konsultföretag inom samhällsbyggnad med verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Tyréns är stiftelseägt och ägandeformen gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Vi är 3 000 medarbetare och drivs starkt av nyfikenhet och ett större syfte än enbart oss själva och har ett nära samarbete med universitet och högskolor. Hela branschen och Tyréns är i ett mycket spännande skede med starkt fokus på digitalisering och den kultur, arbetssätt, affärsmodeller som behöver utvecklas.

För mer information, besök gärna www.tyrens.se

 

Liknande jobb

Liknande jobb