CGI

Major Incident Manager

Rekryterare
CGI
Plats
Bromölla, Skåne , Sweden
Annonserat
den 13 maj 2021
Stängs
den 12 juli 2021
Ref:
J0221-3070
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Har du erfarenhet av att arbeta praktiskt i eller med Incident Management och är redo för nya utmaningar? Nu söker vi en Major Incident Manager till vårt kontor i Bromölla.

Vi behöver komplettera vårt Major Incident Management-team, för att säkerställa en gemensam strategi för flera team genom att hantera incidenter och eskaleringar i de enskilda teamen, samordna incidentresponsen och följa upp lösta incidenter för att driva kontinuerliga förbättringar.

Här får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor i ett team där vi bryr oss om varandra! För oss är det viktigt att vi trivs ihop och jobbar tillsammans men lika viktigt att du som individ får möjlighet att växa och utvecklas!

Vi behöver att du har möjlighet att arbeta utanför normal dagtid, beredskap och övertid kan komma att bli aktuellt. Är du den profil vi söker, med den erfarenhet och det engagemang som vi vill ha med i vårt team, men inte bor i närheten av Bromölla - fastna då inte vid att det står placering i Bromölla, vi är flexibla! Välkommen med din ansökan!

Framtida arbetsuppgifter:
Som Major Incident Manager kommer du att ingå i ett team som tar emot, löser och vid behov eskalerar incidenter från supportorganisationen till relevanta support-team. Du kommer också att skriva incidentrapporter och vara ansvarig för incidentrelaterad kommunikation, både för kunder (Extended Major Incident) och interna intressenter.

Major Incident Manager har det övergripande ansvaret för hela kedjan av händelseprocessen. Huvudmålet för Incident Management-teamet är att säkerställa en strukturerad, förutsägbar, effektiv och modern händelseprocess för att öka stabilitet och förbättra kundupplevelsen.

Nyckelkrav (måste ha)
• Relevant högre utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta praktiskt i eller med Incident Management
• ITIL-grunden
• Flytande på engelska
• Erfarenhet av att skapa problemärenden
• ITIL-verksamhet
• Kunskap om CGI GTO-tjänster värderas
• Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg i allmänhet och Remedy-erfarenhet är bonus
• Bekväm att hantera högprioriterade incidenter med tryck från både kund- och internhantering
• Välorganiserad och strukturerad är ett krav

Vad kan vi på CGI erbjuda dig?
CGIs kombination av global och lokal närvaro, med kontor på 30 orter i Sverige, ger nöjda kunder men innebär även att du som anställd alltid har ett kontor nära dig. Detta i kombination med flexibla arbetstider ger dig möjlighet till balans mellan privatliv och arbete, oavsett var i livet just du befinner dig.

På CGI finns även stora möjligheter till interna karriärvägar där du kan välja att bli specialist inom ditt område, bredda dig inom nya områden eller ta en ledande befattning. Via våra interna nätverk, projekt och åtaganden i globala och nationella industrier, erbjuder vi dig kompetensutveckling och engagerade ledare som stöttar just dig i din utveckling.

Mer information om våra förmåner:
• Aktieprogram och delägarskap: Som delägare har du möjlighet att påverka och i vårt aktieprogram matchar CGI ditt bidrag, krona för krona upp till 3% av din månadslön.
• Friskvårdsbidrag: Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag på 3 000 kr.
• Föräldralön: Vi betalar upp till cirka 90% av din lön under den första tiden hemma.
• Trygg anställning: Våra konsulter anställs med kollektivavtal och försäkringar.
• Pensionslösningar: Vi erbjuder attraktiva och förmånliga pensionslösningar.
• Personalbil: Personalbilen används som en privatbil men leasas av CGI.

Vill du veta mer?
För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Lundberg fredrik.ivarsson@cgi.com +46(0)706 957 724. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2021-07-11

Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.

CGI
CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi. Genom djup branschkunskap och en förståelse för kundens utmaningar, bidrar vi med insikter för att skapa hållbara resultat. Vi finns i 40 länder med 80 000 medarbetare. I Sverige finns våra 4000 anställda på 30 orter med huvudkontor i Stockholm. Läs mer om CGI på vår hemsida: www.cgi.se

Dina framtida arbetsuppgifter

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb