Leveransansvarig Datacenter till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Rekryterare
Experis
Plats
Vänersborg
Annonserat
den 1 juni 2021
Stängs
den 15 juli 2021
Ref:
dab2c80c-3cc4-4456-ba4a-574dfb57a5bb
Kategori
Drift & System
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Vill du driva arbetet och utvecklingen av området Datacenter på ett kundorienterat sätt tillsammans med ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord. Då söker vi dig för rollen som Leveransansvarig! Området Datacenter är i en spännande utvecklingsfas och behöver dig som är utvecklingsinriktad och driven.

Vi behöver fler teknikhjältar som kan hjälpa oss utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Är du en av dem? Utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor. En arbetsgivare med fokus på både ett hållbart arbetsliv och en samhällsgärning att vara stolt över. En möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det?

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framförallt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6500 användare.

Arbetsbeskrivning
Rollen som Leveransansvarig ansvarar för att leda och utveckla det tekniska tjänsteleveransområdet i sin helhet och framtidssäkra den tekniska kompetensen inom bland annat servervirtualisering, lagringsinfrastruktur och säkerhetskopiering. Du ansvarar för teknikområdet inom Datacenter och leveransen till kund. Till din hjälp har du ett team som du leder för att säkerställa den dagliga leveransen.

I denna roll jobbar du nära chef och arkitekt för planering, prioritering, uppföljning och ekonomi. Du representerar teknikområdet och leveransen mot kund och i olika beslutsforum.

Det finns ett stort inslag av samverkan med andra leveransansvariga. Du leder den tekniska tjänstelivscykeln inom datacenterområdet och utvecklar området tillsammans med IT-arkitekt. I rollen ingår också budgetplanering- och uppföljning, upphandling samt leverantörsdialoger.

Placeringsort: Göteborg, Vänersborg, Mariestad eller Karlstad.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare haft en ledande roll i ditt arbete. Du har erfarenhet inom IT-infrastruktur och infrastruktur baserad på virtualiserade miljöer. Du har en högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av design och förändringar av stora IT-miljöer. Meriterande är god förståelse för ekonomi och budgetarbete.

Som person har du en god förmåga att leda, organisera, planera och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga och har ett flexibelt förhållningssätt i ditt arbete. Du har en god förmåga att fatta beslut och upprätthålla goda kundrelationer. I denna roll krävs att du är säkerhetsmedveten.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning.

Anställningens omfattning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid 40 tim./vecka, flexibel arbetstid.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan
Ansök senast: 2021-06-20
Referensnummer: 112-24697-2021
Sök detta jobb: via denna länk .

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.se . Anställningen är säkerhetsklassad och därmed krävs svenskt medborgarskap. Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb