CGI

Technical Manager

Rekryterare
CGI
Plats
Stockholm, Göteborg, Malmö, Karlstad, , Sweden
Annonserat
den 8 juni 2021
Stängs
den 7 augusti 2021
Ref:
J0621-0364
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Tack vare vår starka position inom offentlig verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.

En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Heroma, som är Sveriges enda heltäckande personal- och lönesystem för svensk offentlig sektor. Varje dag bidrar 1,6 miljoner medarbetare inom kommuner, regioner och statlig verksamhet till en fungerande välfärd. Vi vill att de medarbetare som ger oss en fungerande vardag, trygga barn, nöjda elever, friska äldre och gör att vi sover tryggt om natten ska hanteras i Sveriges bästa personalsystem för attraktiva arbetsgivare, hållbara arbetsplatser och ett sunt arbetsliv! Genom Heroma levererar vi tjänster via en IT-plattform som möter användarna via appar och moderna webbklienter.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Technical manager ansvarar du för ett team med 15 seniora teknikkonsulter som levererar konsulttjänster inom teknik och även ansvarar för våra driftsåtaganden gentemot våra kunder, som använder Heroma antingen i egen drift, via fjärrdrift eller som SaaS tjänst. Teamet har ett mångfacetterat uppdrag som bla omfattar underhåll av driftsmiljö, uppsättning av databaser, optimering av tjänster och uppgraderingar av Heroma.

Ditt uppdrag, utöver medarbetaransvar och att leda och fördela det dagliga arbetet, omfattar också att utveckla våra tjänster och verksamhet för ett erbjuda en så effektiv teknisk konsulttjänst som möjligt. Du har också tät kunddialog, både i projekt och löpande leverans med fokus på våra tekniktjänster. I rollen ingår du även i ledningsgruppen för Produkt och Utveckling inom Heroma där du bidrar till hela verksamhetens utveckling.

Tjänsten innebär bland annat att
• Personalansvar för ett etablerat Heroma-team
• Tekniskt ledningsansvar och ansvar för våra driftstjänster i nära samverkan med System Owner och driftsorganisationen
• Rekrytering av nya förmågor
• Ansvara för den ekonomiska uppföljningen av enhetens resultat
• Vara en drivande medlem i ledningsgruppen för Produkt och Utveckling och bidra till vår långsiktiga utveckling

Heroma är en produkt som är utvecklas och förvaltas av oss själva. Vårt team finns i hela Sverige och vi ser att denna tjänst kan vara placerad i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Karlstad.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Till den här rollen söker vi dig som har en teknisk bakgrund i en roll inom till exempel IT tjänsteägare (tex SaaS), teknisk chef eller teknikkonsult. Du kan också ha tidigare erfarenhet från roller såsom tex systemarkitekt, DBA eller IT förvaltningsledare. Du har erfarenhet av konsultverksamhet, gärna med inriktning mot teknik och drifttjänster, och är van att i en leverantörsposition agera direkt med kunder. Vi ser gärna att du har minst 3-5 års erfarenhet av en ledarroll där du även har haft budgetansvar. Teknik, ledarskap och strategi går hand i hand i den här rollen och för att lyckas med helheten behöver du vid behov att kunna engagera dig både på taktisk och operativ nivå. Du behöver även kunna kommunicera muntligt och skriftligt på god nivå på både svenska och engelska.

Utöver detta ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av att arbeta inom eller leverera till offentlig sektor i Sverige
• Erfarenhet från applikation och system (IP) eller relaterade affärer
• God förståelse för teknisk leverans till kunden, som en del av en IP eller liknande leverans
• Erfarenhet av förändringsledarskap och inte rädd för att ifrågasätta befintliga modeller och strukturer

Rollen erbjuder en vardag som består av många olika typer av arbetsuppgifter. Att kunna hantera många parallella frågor och aktiviteter är en viktig egenskap för att lyckas i denna roll. Du är en lagspelare som gillar utmaningar och leder med empati och mod. För oss är kulturen viktig och vi är stolta över vår sammanhållning och gemenskap.

Vill du jobba tillsammans med oss?
Bra, för vi ser fram emot att höra från dig! Om det fortfarande finns något du undrar över, skicka gärna din fråga till Henning Levén via mailadress henning.leven@cgi.com. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat för rollen. Personliga säkerhetskrav kan komma att krävas av rollen.

Vad vi erbjuder
Hos CGI jobbar du på ett företag med kollektivavtal. Det garanterar goda arbetsvillkor och marknadens bästa pensions- och försäkringspaket. Utöver det har vi ett fint aktieköpsprogram där CGI matchar ditt aktieköp, krona för krona, vilket innebär att de flesta av oss är delägare i vårt bolag. Utöver ett generöst friskvårdsbidrag har vi har ett vinstdelningsprogram samt en mycket förmånlig lösning kring föräldralön, för dig som blir föräldraledig under din anställning hos oss. Vår inställning till Work life balance är ytterligare ett exempel på hur vi ständigt försöker utveckla vårt erbjudande så att du ska trivas så bra som möjligt hos oss på CGI.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb