Jobba med både 1st och 2nd line support hos Experis i Göteborg!

Plats
Göteborg
Annonserat
den 9 juni 2021
Stängs
den 15 juli 2021
Ref:
b2ef0a55-d91e-4956-89ab-58b2059b8164
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Har du arbetslivserfarenhet av IT-support och vill fortsätta att arbeta med att ge förstklassig service till användare och hjälpa och vägleda dem för att underlätta deras vardag? På Experis söker vi nu supporttekniker som ska arbeta i en blandad roll med både 1st och 2nd line supportärenden. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Avdelningen för IT-support har till uppgift att stödja användare med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-supporten har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync och konferensrum. Denna grupp som arbetar med IT-Support är en grupp på ca 6 personer med huvudfokus på support till verksamhetens användare samt förvaltning av delar av verksamhetens IT-infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att arbeta med följande:
  • 1st -och 2nd line-ärenden till alla verksamhetens anslutna användare
  • Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats
  • Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m
  • Interna och externa kontaktytor samt med verksamhetens olika IT-system

Vem är du?
I rollen som supporttekniker söker vi dig som är självständig i ditt arbete och känner ansvar för de supportärenden som du hanterar, samt kan behålla lugnet i stressade situationer. Du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra och är samtidigt kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum. I rollen behöver du ha god dokumentationsförmåga och därmed vara strukturerad, ordningsam och noggrann i allt du gör. Det är även av vikt att du har ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik. Vi ser även att du har:
  • Minst några års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.)
  • Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online
  • God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning
  • Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
  • Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Goda kunskaper inom ITIL

Det är även meriterande om du har erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila vår kandidatspecialist, Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com