Experis söker First Line Supporttekniker till Örebro!

Plats
Örebro
Annonserat
den 30 juni 2021
Stängs
den 31 juli 2021
Ref:
6148e6a9-75b8-46a7-8655-e866032b9b06
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid


Är du en problemlösare som tycker att det är roligt och stimulerande att hjälpa andra med deras IT-relaterade problem? Gillar du att ingå i ett mindre team som arbetar med intern-IT? Vi på Experis söker nu 2 First Line Supporttekniker till vår kund i Örebro som delvis kommer att arbeta onsite.

Ort: Örebro
Start: 2021-09-01
Omfattning: 100 %

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens Servicedesk och ha mycket kontakt med användare som finns utspridda på fyra kontinenter. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.

Din profil

Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av en liknande roll och är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.

För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory, Office 365 samt förståelse om server- och nätverksmiljöer. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att hantera datorer och tillhörande hårdvara samt att du har en grundläggande hands-on förståelse för hur nätverk och segmentering av nätverk fungerar. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, tunna klienter, Cisco switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer.

Att vara konsult hos Experis

Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.

På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Sandra Lindell på Sandra.Lindell@se.experis.com

Liknande jobb

Liknande jobb