CGI

Major Incident Manager

Rekryterare
CGI
Plats
Bromölla, Malmö, Göteborg, Stockholm, , Sweden
Annonserat
den 9 juli 2021
Stängs
den 7 september 2021
Ref:
J0621-1750
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. Kombinationen av global och lokal närvaro ger nöjda kunder men öppnar också upp för många och flexibla utvecklingsvägar för våra anställda.

Just nu behöver vi komplettera vårt Major Incident Management-team, för att säkerställa en gemensam strategi för flera team genom att hantera incidenter och eskaleringar i de enskilda teamen, samordna incident responsen och följa upp lösta incidenter för att driva kontinuerliga förbättringar.

Vi söker därför en Major Incident Manager till vårt kontor i Bromölla (men även med möjlighet för placering på annan ort i Sverige).

Framtida arbetsuppgifter
Som Major Incident Manager kommer du att ingå i ett team, som tar emot, löser och vid behov eskalerar incidenter från supportorganisationen till relevanta support team. Du kommer också att skriva incidentrapporter och vara ansvarig för incidentrelaterad kommunikation, både för kunder (Extended Major Incident) och interna intressenter.

Major Incident Manager har det övergripande ansvaret för hela kedjan av händelseprocessen. Huvudmålet för Incident Management-teamet är att säkerställa en strukturerad, förutsägbar, effektiv och modern händelseprocess för att öka stabilitet och förbättra kundupplevelsen. Teamet kommer också att fungera som en andra linje mellan supportorganisationen och de olika tjänsterna varje dag för att underlätta kommunikation mellan vår organisation och våra kunder.

Vi behöver att du har möjlighet att arbeta utanför normal dagtid, beredskap och övertid kan komma att bli aktuellt. Är du den profil vi söker, med den erfarenhet och det engagemang som vi vill ha med i vårt team, men inte bor i närheten av Bromölla - fastna då inte vid att det står placering i Bromölla, vi är också flexibla! Välkommen med din ansökan!

Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen som Major Incident Manager söker vi dig som har en relevant högre utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta praktiskt i eller med Incident Management och bekväm att hantera högprioriterade incidenter med tryck från både kund- och internhantering.

Övriga nyckelkrav:
• ITIL-grunden
• Flytande engelska
• Erfarenhet av att skapa problembiljetter
• ITIL-verksamhet
• välorganiserad och strukturerad är ett krav
• Kunskap om CGI GTO-tjänster värderas
• Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg i allmänhet och Remedy-erfarenhet är bonus

Vad kan vi på CGI erbjuda dig?
CGIs kombination av global och lokal närvaro, med kontor på 30 orter i Sverige, ger nöjda kunder men innebär även att du som anställd alltid har ett kontor nära dig. Detta i kombination med flexibla arbetstider ger dig möjlighet till balans mellan privatliv och arbete, oavsett var i livet just du befinner dig.

På CGI finns även stora möjligheter till interna karriärvägar där du kan välja att bli specialist inom ditt område, bredda dig inom nya områden eller ta en ledande befattning. Via våra interna nätverk, projekt och åtaganden i globala och nationella industrier, erbjuder vi dig kompetensutveckling och engagerade ledare som stöttar just dig i din utveckling.

Mer information om våra förmåner:
• Aktieprogram och delägarskap: Som delägare har du möjlighet att påverka och i vårt aktieprogram matchar CGI ditt bidrag, krona för krona upp till 3% av din månadslön.
• Friskvårdsbidrag: Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag på 3 000 kr.
• Föräldralön: Vi betalar upp till cirka 90% av din lön under den första tiden hemma.
• Trygg anställning: Våra konsulter anställs med kollektivavtal och försäkringar.
• Pensionslösningar: Vi erbjuder attraktiva och förmånliga pensionslösningar.
• Personalbil: Personalbilen används som en privatbil men leasas av CGI.

Vill du veta mer?
a, för ser fram emot att höra från dig! Och om det fortfarande finns något du undrar över, skicka gärna din fråga till Fredrik Lundberg, fredrik.ivarsson@cgi.com eller +46(0)706 957 724

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2021-09-30

Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.

CGI
CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi. Genom djup branschkunskap och en förståelse för kundens utmaningar, bidrar vi med insikter för att skapa hållbara resultat. Vi finns i 40 länder med 80 000 medarbetare. I Sverige finns våra 4000 anställda på 30 orter med huvudkontor i Stockholm. Läs mer om CGI på vår hemsida: www.cgi.se

Dina framtida arbetsuppgifter

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb