Affärsstöd - Technical Services

Rekryterare
Atea
Plats
Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö
Annonserat
den 7 juli 2021
Stängs
den 31 augusti 2021
Ref:
148134
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Våra kunders investeringar i nätverk, server och lagring är verksamhetskritiska och kräver därför service och support i världsklass. Just nu söker vi på Atea Technical Services dig som vill jobba som Affärsstöd. Technical Services tillhör den nationella enheten, Software, Cloud & Technical Services, där Technical Services fokus är att sälja, förvalta och utveckla befintliga kundavtal inom nätverk och server och lagring. De miljöer vi supporterar är ofta stora och komplexa

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

I rollen som Affärsstöd kommer du att stötta Technical Services säljorganisation med administration kring hela försäljningscykeln av supportavtal. Din vardag kommer bestå av att hantera affärsstödjande uppgifter, såsom prisförfrågningar, offerter, ärenden och frågor som har ett brett spektra inom Technical Services affärsområde. Du kommer ansvara för tillgänglighet och hantering av inkommande ärenden och med att ge snabb återkoppling .Du kommer att ha flertalet kontaktytor, förutom ett nära samarbete med teamet kommer du även arbeta med interna som externa kundkontakter.Vi vill mer och håller ett högt tempo, i detta behöver du vara självgående och strukturerad men även sporras av att ha en varierande vardag med stora och små utmaningar där du utmanas i att vara flexibel. Du kommer ingå i ett gott team med flera Affärsstöd och Specialistadministratörer som arbetar med hela flödet i vår avtalsadministration.

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Affärsstöd är:
  • Affärsstödjande uppgifter
  • Prisförfrågningar, Offerter
  • Kundkontakter både interna och externa
  • Hålla hög servicegrad på hantering av ärende


Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

För att lyckas i tjänsten som Affärsstöd bör du ha följande kunskaper:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad i ditt arbetssätt
  • Lagspelare
  • Microsoft Office/Office 365
  • Kommunicerar i tal och skrift på svenska och engelska


Vill du bli en del av landslaget?

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Jakobsson, Chef Service Operations pia.jakobsson@atea.seVi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan!

­ Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Liknande jobb

Liknande jobb