Supporttekniker till Advokatbyrå i Stockholm

Plats
Stockholm
Annonserat
den 20 juli 2021
Stängs
den 4 september 2021
Ref:
7cc50d0f-d9b0-44cd-a065-4c57abe78472
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid


Just nu söker vi på Experis en ny talang med bred kompetens inom support till rollen som IT tekniker för ett uppdrag hos vår kund, en Advokatbyrå i centrala Stockholm. Vi tror att du är en kommunikativ och handlingskraftig person som drivs av möjligheten att utvecklas och att få vara en viktig medlem i teamet. Stämmer det in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Östermalm, Stockholm
Start: Omgående
Uppdrag: Just detta uppdrag varar i 6 månader. Experis tillämpar provanställning 6 månader och sedan är du tillsvidareanställd konsult. Vilket ger möjlighet till nya uppdrag hos Experis.
Omfattning: 100%, Arbetstiderna är schemalagda och du arbetar antingen 08.00-16.30 eller 11.30-20.00

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker nu förstärkning till sin IT avdelning. Detta är ett företag som är måna om att du som konsult ska känna tillhörighet på arbetsplatsen och vara en i laget. Tack vare en varierande roll finns mycket utvecklingsmöjligheter för dig som är driven och ambitiös. Du kommer att få mycket ansvar att ta dig an problemlösningar och arbeta med förbättringar i IT-miljön.

Tjänsten är delad mellan 1st line och on site, vilket innebär att du halva arbetsdagen sitter i telefonsupport och hjälper användare remote. Resterande arbetsuppgifter består bland annat av:
  • Support för den dagliga verksamheten i Windowsmiljö.
  • Arbete via telefon, remote-verktyg och i person.
  • Support av telefoni.
  • Support och installationer av diverse hårdvara.
  • Support av allehanda tekniska problem i konferensarean.


Din profil

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med support. Du har en fallenhet för att supportera och bemöta olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.

Som person skall du även ha god analytiskförmåga och ett stort servicetänk. För att lyckas i rollen behöver du vara driven, prestigelös och ha en stor social förmåga. För att lyckas i uppdraget behöver du ha mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har erfarenhet av helpdesk och Windows server.

Vid tillsättning av denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi söker dig som
  • Har relevant utbildning inom IT.
  • Har relevant arbetslivserfarenhet inom IT, exempelvis helpdesk, on site tekniker etc.
  • Har tidigare erfarenhet av arbete i Active Directory.
  • Har goda kunskaper om Microsoftprodukter, Windows server, Windows 10, Citrix.
  • Har goda färdigheter i såväl talad som skriven svenska och engelska.
  • Har ett utpräglat service- och kundfokus.


Att vara konsult hos Experis

Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.

På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Sandra Lindell på Sandra.Lindell@se.experis.com

Liknande jobb

Liknande jobb