IT Support Tekniker till Acconomy i Göteborg

Rekryterare
TNG IT Digital
Plats
Västra Götalands län, Göteborg
Lön
Fast lön
Annonserat
den 27 augusti 2021
Stängs
den 27 september 2021
Ref:
573E4D9B-9DD5-4AEC-8EDD-947F88A97CF3
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
IT Support tekniker som är serviceminded, driven och bra på felsökning av program och system till Acconomy i Göteborg

Är du en person med goda kunskaper inom IT och teknik som drivs av att ge dina kollegor bästa möjliga support? Vill du arbeta med den senaste tekniken på ett framgångsrikt och expansivt företag?

Som IT Support Tekniker på Acconomy blir du en del av ett kompetent team som hela tiden anpassar våra system mot nya krav och marknader.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Acconomy är dotterbolag till Euro Finans och Prioritet Finans som är Sveriges största bolag inom fakturaköp. Acconomy expanderar och söker nu en IT Support Tekniker till kontoret i Göteborg.

Som IT support tekniker för 1st och 2nd linesupport kommer du framförallt att arbeta med att lösa incidenter och problem för företagets anställda på kontoret i Göteborg men även på företagets andra kontor i Lund och Stockholm.

På Acconomy får du arbeta i en kreativ miljö med korta beslutsvägar och med den senaste tekniken. Vi är på en tillväxtresa, så du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Initiativtagande och nya lösningar på olika utmaningar välkomnas. Du blir en del av ett litet men drivet och kompetent team. Därför sätter vi stor vikt på att du kan arbeta självständigt med stort ansvar och engagemang.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Du kommer att få jobba med installationer och felsökning av program och applikationer, konfigurering av klienter, servrar, skrivare och mobiltelefoner.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

På Acconomy får du stor möjlighet att påverka och bidra med egna idéer. Det är högt i tak och nära till ledningen. Vår företagskultur präglas av snabbhet tillsammans med en familjär och trevlig stämning på kontoret. Vi söker dig med rätt egenskaper som har drivet att lyckas tillsammans med oss.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med några års erfarenhet av en liknande roll inom helpdesk/servicedesk. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, på plats eller remote.Du har goda kunskaper av support inom Microsoftmiljö och har arbetat med olika versioner av Windows-klienter och servrar. Vidare har du god erfarenhet av Office 365, administration av Active Directory och allmänna kunskaper inom hårdvara.

Erfarenhet av SQL server, DevOps-kultur och Amazon Web Services (AWS) är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av samt intresse och god förståelse av ekonomi och bokföring.

Du är en riktig problemlösare och har lätt att förklara IT för dina kollegor på olika kunskapsnivåer. Som person är du kommunikativ, serviceminded, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor.Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de problem som dyker upp.

Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Liknande jobb

Liknande jobb