Arkitekt inom CRM till Länsförsäkringar AB

7 dagar kvar

Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 1 september 2021
Stängs
den 1 oktober 2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du vara med och bidra till att leverera marknadens bästa och mest uppskattade kundmöte?

Länsförsäkringar AB och enheten Kund- och kanalstöd står inför en omfattande förflyttning när det gäller digitalisering och modernisering av kundmötet och dess IT-stöd. Länsförsäkringar AB:s mål är att ha marknadens bästa kundupplevelse och vi behöver nu stärka upp vårt arkitekturteam med en vass och innovativ lösningsarkitekt.

Om tjänsten

Ditt fokusområde omfattar arkitekturen inom CRM där hela området innefattar samtliga kanalers Sälj- och Serviceprocesser, Kundanalys, Marknadsbearbetning och Kundkommunikation. Ett modernt och personligt kundmöte ställer krav på exempelvis analysstöd, och därför ser vi att du kommer ha ett specifikt fokus på kundanalys och kundinsikt och lösningar för ett insiktsdrivet kundmöte inom digital försäljning och marknadsbearbetning.

Detta är en roll där du förväntas arbeta både på ett taktiskt plan och mer hands-on, vilket innebär att du kommer att agera ansvarig arkitekt i pågående initiativ samtidigt som du operativt stöttar förvaltningen. En viktig del av jobbet är också att vara bollplank och stötta andra arkitekter i de pågående initiativ som berör området. Som arkitekt så arbetar du löpande inom ramen för SAFe och periodvis arbetar du inom ramen för projekt.

För att lyckas i rollen tror vi du behöver:

  • Flerårig erfarenhet av framtagning av lösningsarkitektur inom CRM-området
  • Bred erfarenhet av arkitekturarbete inom områdena integration, informationsförsörjning och analysstöd
  • Praktisk erfarenhet av systemutveckling inom relevanta systemstöd på området
  • Erfarenhet av arkitekturstyrning och att driva förändring
  • God vana av att samarbeta med utvecklingsleverantörer
  • Erfarenhet av agila arbetssätt och metoder
  • En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Om du har tidigare erfarenheter av olika plattformar inom CRM är det väldigt meriterande för tjänsten. En bakgrund från bank-/försäkringsbranschen och kunskap inom digital marknadsföring och digital strategi är också kvalificerande.

Är det här du?

Vi söker dig som brinner för teknik och utveckling. Du har en bred kunskap om moderna tekniker och lösningsmönster och en förståelse för komplexa flöden och beroendesamband. Rollen kräver god kommunikativ förmåga och att du på ett pedagogiskt sätt kan beskriva arkitektur för olika målgrupper. Du har tidigare kunskap inom CRM och analysstöd, samt har arbetat med lösningar där processtöd, informationsförsörjning och integration är kärnfrågor. Eftersom vi alltid utgår ifrån kundens behov förväntar vi oss att du är målinriktad, kundfokuserad och lösningsorienterad.

Rollen ställer krav på att du skriver och talar både svenska och engelska obehindrat.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person kommer du bra överens med personer på alla nivåer. Du bygger omfattande och effektiva kontaktnät inom och utanför organisationen och trivs med att arbeta i framåtsträvande team. Vi söker dig som är inlyssnande och kommunikativ då vi ser det som ett vinnande koncept för att lyckas samarbeta med rollens alla kontaktytor. Vi ser också att du är prestigelös, idérik och självgående.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar AB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Senior Rekryteringskonsult Lynn Sjöberg Westander på 08-120 50 431. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: CRM-arkitekt, lösningsarkitekt, systemutveckling

 

Kontaktperson
Lynn Sjöberg Westander
+46812050431

Tjänstens omfattning
Anställningsform
Tillsvidare
Placeringsort
STOCKHOLM