Polismyndigheten

Uppdragsledare till GIS-teamet på IT-avdelningen

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholms län
Annonserat
den 7 september 2021
Stängs
den 15 september 2021
Ref:
A501.139/2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Arbetsplatsbeskrivning

Polisens IT-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 35 000 medarbetare. Som anställd på polisens IT-avdelning är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året om. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

GIS-teamet ansvarar för all utveckling och implementering av GIS-applikationer och GIS-tjänster till polismyndighetens alla användare. Teamet är en del av Polisiära Gemensamma System (PGS) och har en central del i myndighetens förmågor att kunna visualisera och analysera brottsrelaterad data och information för bättre beslut och handling.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill bli vår nya uppdragsledare till GIS-teamet. Du kommer vara en del av ett team som arbetar agilt och löpande levererar nytta för verksamheten. På så sätt får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag, att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polismyndighetens IT-avdelning är en stor avdelning, vilket ställer krav på förmågan att samarbeta med människor från andra teknikområden.

Som uppdragsledare i GIS-teamet hjälper du till att samordna uppdrag och har stort fokus på införande och koordinering av uppdragen. Du kommer att ha en tät kontakt med våra målgrupper och du är delaktig i att planera hur införandet av nya förmågor i IT-systemen ska ske på bästa sätt. Det kan variera allt ifrån mindre förändringar och bara några få införandeaktiviteter till större införanden som kräver fler aktiviteter. Det är alltid stort fokus på informationsspridning.

Uppdragsledarens roll innebär även att tillsammans med gruppchefen och övriga medarbetare i teamet; att koordinera, kommunicera, dokumentera och prioritera olika aktiviteter och resurser. Rollen innefattar vidare att bl. a. utarbeta uppdragsmål och tidplaner, ha uppföljning och rapportering samt dialog med -och samordning av beställare, användare och andra intressenter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten i närtid samt känner till våra rutiner och organisation väl
  • Relevant akademisk examen, alternativt motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
  • Dokumenterad kunskap inom ledarskap
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Svenskt medborgarskap


Meriterande
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet/ kunskap inom analys och visualisering av data
  • Kännedom inom GIS kopplat till nationell säkerhet och krishantering


Personliga egenskaper
Uppdragsledarrollen ställer krav på en god analytisk förmåga och en drivkraft att vilja utvecklas inom ditt kompetensområde. Du är initiativtagande och van vid att samarbeta och kommunicera med människor från andra områden, där du lätt kan anpassa din kommunikation till motparten och uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt. Din relationsskapande sida och ditt serviceinriktade förhållningsätt kommer att vara till din fördel då rollen innefattar många kontaktytor gentemot omgivande delar av organisation och verksamhet. Din noggrannhet och goda förmåga att prioritera och strukturera kommer även att komma väl till pass, då tempot stundvis är högt.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Gabriel Sahin på tel: 072-4541078 alt. gabriel.sahin@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Leila Mekidiche på tel: 010-564 01 56 alt. leila.mekidiche@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via polisens växel 114 14.

Övrig information

Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare IT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 14/9-2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Märk din ansökan med ref.nr. A501.139/2021 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A501.139/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Liknande jobb

Liknande jobb