IT-tekniker servicedesk första linjen

Plats
LINKÖPING
Annonserat
den 16 september 2021
Stängs
den 21 november 2021
Ref:
202107673
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Brinner du för support och har ett stort intresse för IT? Älskar du problemlösning och att leverera högsta kvalité? Sök då via den här annonsen så kan vi matcha dig mot våra aktuella uppdrag.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Varierande arbetsuppgifter

Utvecklas i din karriär

Bra anställningsförmåner

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

Din profil och kvalifikationer

Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav

  • Hög kommunikativ förmåga
  • Mycket hög servicekänsla
  • God teknisk kunskap
  • Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift


Meriterande
  • Erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
  • Användaradministration i Active Directory
  • Citrix
  • Office 365/Office
  • Fjärrstyrning
  • ITIL


Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
​Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Liknande jobb

Liknande jobb