Polismyndigheten

Informatör till polisens IT med inriktning mot ledningskommunikation

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholms län
Annonserat
den 9 augusti 2021
Stängs
den 10 oktober 2021
Ref:
C59898/2021
Kategori
Drift & System
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning, ingripanden mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 980 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.

IT-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, employer branding, planering och uppföljning, ekonomi, IT-inköp samt beredskap- och kontinuitetsplanering.

Som informatör på polisens IT kommer du att jobba både operativt och strategiskt i olika uppdrag. Du kommer att jobba nära IT-avdelningens ledning och delta på ledningsgruppsmöten.

Arbetsbeskrivning

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Bistå IT-ledning med strategisk och operativ kommunikation.
  • Informationshantering kopplat till it-produkter, särskilda it-insatser som t.ex. olika införanden och stora arbeten med it-infrastruktur och kontinuitetsarbete vid driftstörningar samt samverkan med incidenthanteringen.
  • IT-avdelningens kommunikationsarbete kopplat till employer branding.
  • Skriva och publicera texter till intranät och extern webbplats.
  • Ansvara för det kommunikativa budskapet i chefs- och medarbetarkonferenser
  • Producera presentationsmaterial, bildspel och enklare trycksaker.
  • Bevaka och dokumentera interna event via foto, ljud och bild.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Akademisk utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan jämförbar utbildning.

  • Minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete i en större myndighet, organisation eller företag.

  • • Dokumenterad erfarenhet av att publicera och skapa innehåll för digitala kanaler.

  • Erfarenhet av foto och bildhantering.

  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

  • Förmåga att arbeta proaktivt och själv identifiera utvecklingsområden.

  • MERITERANDE
    Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper.

  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

  • Erfarenhet av Episerver.

  • Erfarenhet av att självständigt driva uppdrag.

  • PERSONLIGA EGENSKAPER
    För att trivas i rollen som informatör inom polisens IT ska du:
  • Självständigt kunna hantera flera parallella engagemang med många deltagare och intressenter
  • Gilla ett högt arbetstempo.
  • Vara ansvarstagande, strukturerad och resultatinriktad.
  • Ha en god förmåga att prioritera.
  • Ha lätt för att samarbeta och samverka både inom och utom avdelningen.
  • Ha en vilja att utvecklas och en vilja att dela med dig av dina erfarenheter, kunskaper och idéer.
  • God förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete, samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Marika Dagenbrink Sektionschef Styrning och administration 010-563 73 33 Elin Melkersson HR-konsult elin.melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8/10 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Liknande jobb

Liknande jobb