Service Delivery Manager

Rekryterare
Atea
Plats
Stockholm, Östersund
Annonserat
den 23 september 2021
Stängs
den 2 november 2021
Ref:
148217
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Managed Services, AMS, dig som vill jobba som Service Delivery Manager i Östersund alternativt dig som bor i Stockholm men kan tänkta dig att resa till Östersund några dagar i månaden Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom informationsteknologi.

Vi på AMS består av en härlig mix av olika kompetenser då vår verksamhet hanterar hela processen från erbjudande till leverans och allt däremellan. Oavsett om kunden vill outsourca delar av eller hela it-driften är vi våra kunders driftpartner där vi tillsammans med kund kontinuerligt utvecklar deras it-miljö samt frigör deras tid vilket möjliggör att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Området har en snabb tillväxt och ses som en av de viktigaste i nuvarande och framtida erbjudanden till våra kunder.

Din roll i laget

Du har en spännande och utmanande roll där din uppgift är att inför en av våra stora kunder, inom offentlig verksamhet, ansvara för leveransen från Atea enligt överenskommen samverkansmodell. Detta uppdrag ger dig stora möjligheter att vara med och bygga upp samverkan från start då implementationsprojektet pågår.

Du kommer att tillhöra ett team där du har kollegor runt hela Sverige som har samma roll som du, där ni tillsammans delar erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi. Du kommer i din roll i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med processägare, tekniker, kontraktsansvariga och självklart kund. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team inom Atea Managed Services som alla har en utpräglad serviceanda och "vill mer"-attityd.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor, ditt kundteam och din kund.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Service Delivery Manager är:
  • Säkerställa kundnöjdhet
  • Vara kundens representant inom Atea, samt representera Atea inför kund
  • Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt samverkansmodell
  • Förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att ständigt hålla dig uppdaterad om kundens nuvarande och kommande behov
  • Ekonomisk uppföljning
  • Utveckla och driva förbättringsarbeten
  • Vara lyhörd och driva affärsmöjligheter

Vad söker vi hos dig

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du är analytisk och ser möjlighet till ständiga förbättringar i leveransen. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att lyckas i tjänsten som Service Delivery Manager bör du ha följande kompetens:
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
  • Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll
  • Erfarenhet av leveransansvar för Arbetsplatstjänster samt förståelse för fler IT-drifttjänster
  • Analytisk förmåga
  • Affärsmannaskap
  • Svenska och engelska i tal och skrift

För denna tjänst krävs det att du är svensk medborgare och genomgår en kontroll för säkerhetsklassat uppdrag.

Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Kontakta oss

Vill du bli en del av landslaget?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therése Klint, via therese.klint@atea.se alternativt telefonnummer 08-477 47 64.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss påAtea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekrytering- och bemanningsföretag.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Liknande jobb

Liknande jobb