Systemadministratör till Rikshem

Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 5 oktober 2021
Stängs
den 5 november 2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Är du en serviceinriktad systemadministratör som vill arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas?

Om tjänsten

I rollen som Systemadministratör tillhör du Digitaliseringsavdelningen och ett team på nio personer. Du ansvarar för administration av Rikshems centrala system där du arbetar operativt och nära Förvaltningsledarna samt Rikshems IT-leverantörer. Rollen innefattar även att:

  • Vara väl insatt i systemen, ej första linjens support
  • Se till så att uppsättning av systemet är gjort/görs på det mest optimala sättet
  • Ansvara för förändring/förslag på förbättring av de parametersättningar som styr nyttjandet av systemet
  • Ha överblick över de interaktion/integration som de centrala systemen har med andra system
  • Hantera och administrera behörigheter i våra affärssystem. (ej i AD)
  • Administrera och skapa rapporter utifrån verksamhetens behov
  • Uppdatera systemet vid förändringar (t.ex. organisationsförändringar)
  • Bevaka informationsmodellens efterlevnad i de centrala systemen över tid

Är det här du?

För att lyckas i rollen som Systemadministratör ser vi att du är serviceinriktad och strukturerad, du har lätt för att lära dig nya saker och är trygg i dig själv. Du är glad som person, tycker om att samarbeta och gillar att ta dig an nya utmaningar. Du är bekväm att arbeta i högt tempo och ha många bollar i luften samtidigt. Du är en flexibel person då verksamheten kan förändras snabbt och omprioriteringar av arbetet kommer behöva ske med kort varsel.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Kvalifikationer

  • Vi ser att du har en Högskole/Universitetsutbildning eller yrkesutbildning med IT/systeminriktning alternativt en relevant arbetslivserfarenhet.
  • Du har några års erfarenhet som systemadministratör/IT-koordinator.
  • Du är van att arbeta med administration i en Windowsmiljö och känner dig bekväm med Office 365.
  • Kunna verifiera och köra Script i SQL för systemändringar.
  • Meriterande är att ha kännedom om PM3, ha arbetat i en outsourcad IT-miljö samt erfarenhet av fastighetssystemet Vitec.

Varför Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA – Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter att få utvecklas och utveckla för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Rekryteringen är en direkt rekrytering, d.v.s. anställning erbjuds direkt hos Rikshem. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Daniel Stenberg på Daniel.stenberg@levelrecruitment.se (inga ansökningar tas emot via mail, vänligen ansök genom knappen ”ansök”) alternativt 08-120 50 429. Då urvalet av ansökningar sker löpande välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt

Liknande jobb

Liknande jobb