Polismyndigheten

It-tekniker, med placering i Helsingborg

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Skåne län
Annonserat
den 12 oktober 2021
Stängs
den 27 oktober 2021
Ref:
A573.507/2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Arbetsplatsbeskrivning

Polisens it-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av polisens cirka 34 000 medarbetare. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Placering i Helsingborg med arbetsområde inom hela Region Syd.

Vi söker nu it-tekniker med några års erfarenhet, som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!

Arbetsbeskrivning

Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.

Vi växer så det knakar och är nu inne i en spännande expansiv fas. Vi behöver förstärka vårt positiva och engagerade agila team med fler erfarna tekniker som vill jobba med andra linjens support och arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag.

Du kommer som it-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar och inte problem och vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge it-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • It inriktad gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet de senaste 2åren av arbete som it-tekniker/Supporttekniker.
  • Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
  • Mycket stor servicekänsla och fokus på att hjälpa våra kunder med tyngd på bra resultat och kvalité.
  • Erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/ planerande karaktär, inom it.
  • Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
  • B-körkort och vana att köra bil.
  • Svensk medborgare


Meriterande

Det är meriterande om du har:
  • Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
  • Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio.
  • Kunskap om Polisbil 2018.
  • Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni.
  • Kunskap om audio/video system.
  • Kunskaper av att arbeta administrativt med serverkonfiguration/policyhantering/AD.


Personliga egenskaper

Personliga egenskaper är lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du räds inte 3staviga förkortningar utan ser det som en möjlighet att lära dig något nytt. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Välkommen att kontakta Gruppchef Pernilla Gunbro tlf. 010-5615236 / pernilla.gunbro@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Elin Melkersson, 072-221 92 71 / elin.melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av:

Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92

Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Helsingborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas

Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 26/10 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A573.507/2021 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A573.507/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sök jobbet

Ansök via e-post

Liknande jobb

Liknande jobb