Polismyndigheten

It-tekniker, placering i Luleå, vikariat

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Norrbottens län
Annonserat
den 22 oktober 2021
Stängs
den 5 november 2021
Ref:
A607.445/2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Arbetsplatsbeskrivning

Vill du ha en större uppgift? Polismyndighetens it-avdelning söker it-tekniker till enheten för Leverans och Support, med placering i Luleå för tidsbegränsad anställning. Kanske har du en bakgrund inom it eller ett brinnande intresse för teknik och IT. Leverans och Support är Polismyndighetens fältorganisation som finns närmast kärnverksamheten.

Polisens it-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all It som används av polisens cirka 34 000 medarbetare. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Vi är placerade i nya lokaler centralt i Luleå.

Arbetsbeskrivning

Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser inom it.

Då en av våra anställda provar annan tjänst, så behöver vi förstärka vårt positiva och engagerade team med en it-tekniker som vill jobba med andra linjens support samt arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag.

Du kommer som it-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar och inte problem och vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum. Hos oss får du arbeta med användarutrustning så som PC och skrivare, samt med audio- och videokonferensutrustning, telefoni via MxOne, mobiltelefoni och Rakel. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet.

Du kommer utgå från Luleå i ditt arbete, med resor runt om i Norrbotten, även resor inom övriga region Nord kan förekomma. Beredskaps- och dispatcherarbete kommer vid en förlängning även att ingå i tjänsten. Det förekommer tyngre lyft och obekväma arbetsställningar under arbetsdagen. Du kommer att slussas in i rollen där du i början kommer att gå tillsammans med en erfaren it-tekniker.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper om IT, eller har ett stort personligt intresse för IT, teknik och utrustning.
  • B-körkort och vana att köra bil
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Svenskt medborgarskap


Det är meriterande om du har något eller flera av följande:
  • IT-utbildning
  • erfarenhet av att arbeta professionellt inom teknik och IT
  • erfarenhet av att arbeta med att ge service
  • erfarenhet av att arbeta med att ge support på telefon, eller har arbetat en tid som operatör
  • Vana vid att hantera ärendehanteringssystem (vi använder ARS)
  • Kunskap om IT-utrustning/hårdvara, exempelvis datorer, skrivare, telefoni/mobiltelefoni samt audio/videoutrustning
  • Kunskap om Active Directory (AD)

Personliga egenskaper

Vårt uppdrag som stödverksamhet präglas av polisens värdegrund. Vi är Engagerade, Tillgängliga och Effektiva.

Du tycker om att hjälp andra personer med teknik, samt är engagerad och pålitlig. Du håller ordning, dokumenterar ditt arbete och arbetar strukturerat och effektivt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter till bra lösningar av problem. Du har god samarbetsförmåga och är fokuserad på att ge service. Du tar ansvar, och har förmågan att se helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Gruppchef, Stefan Sundqvist, 073-80 68 150.

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Lilian Westin 072 242 62 27

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av:

Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Luleå, resor förekommer i tjänsten

Anställningsform: Visstidsanställning tom 2022-03-31, eventuellt möjligt med förlängning.

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas

Tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt.

Ansökan

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 2021-11-04 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A607.445/2021 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontakta ansvarig HR-konsult Lilian Westin 072-242 62 27.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Liknande jobb

Liknande jobb